Hlavní obsah

Brabus XLP Superblack: 800 koní do terénu

Foto: Brabus

Automobilka Mercedes sice připravuje facelift třídy G i novou verzi modelu 4×4², pokud však někdo nechce čekat, může se obrátit na dvorního úpravce Brabus. Jen si „trochu“ připlatí…

Mercedes před lety představil svůj úžasně nesmyslný a zároveň nesmyslně úžasný model třídy G v provedení 4×4², jehož nová verze už je v přípravách. Ovšem pro ty, kterým se nechce čekat, je tu alternativa od dvorního úpravce automobilky Mercedes – přivítejte monstrum jménem Brabus 800 XLP Superblack.

Článek

Vzhledem k názvu nepřekvapí černá „paleta“ barev, ale je toho víc. Úpravce z německého Bottropu „Géčko“ opatřil kompletním bodykitem Widestar vlastní výroby, jehož součástí je celá řada karbonových dílů – jmenovitě přední mřížka, nárazník, kapota s funkčními otvory, rozšířené blatníky, boční nášlapy nebo karbonové koncovky výfuku vyvedené na bocích.

Foto: Brabus

Brabus 800 XLP Superblack je do terénu připraven – naviják, světelná rampa, nosič a portálové nápravy. Zdá se, že nic nechybí

Brabus taky reaguje na aktuální trendy, a tak tu nejde jen o parádu – třída G byla v tomto případě prodloužena na 5,3 metru, takže nově vzniklá korba může sloužit jako přepravní prostor pro rezervu. Na střeše potom najdeme nosiče, jejichž součástí je v přední části ještě světelná rampa z LED diod. Kupodivu ani přesto si v Brabusu neodpustili okázalá 22palcová kovaná kola, avšak dle úpravce byla řádně uzpůsobena pro použití v náročných podmínkách v terénu, čemuž ostatně nasvědčuje i obutí pneumatik Pirelli Scorpion ATR o rozměrech 325/55 R22.

Jak je už od pohledu vidět na světlé výšce vozu, bez úprav nezůstal ani podvozek. Ba co víc, v Brabusu si sami navrhli robustní portálové nápravy, takže světlá výška je obdivuhodných 48,8 centimetrů. Tomu zároveň musel být uzpůsoben adaptivní modul podvozku Brabus Ride Control, aby vyhovoval jak použití na silnici, tak v terénu.

Jelikož tato úprava třídy G vychází z AMG verze G63, leckdo by si řekl, že úprav pod kapotou není zapotřebí – jenže lidé od Brabusu jsou šílenci v tom nejlepším slova smyslu, a tak se v motoru přece jen trochu „pošťourali“. Výsledkem je, že 4,0l V8 twin-turbo teď dává výkon plných 800 koní. Síla putuje na všechna čtyři kola přes devítistupňovou automatickou převodovku, zrychlení z klidu na stovku trvá úctyhodných 4,8 vteřiny, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 210 km/h. V Brabusu tvrdí, že jde o jeden z vůbec nejrychlejších pickupů na světě.

Pokud jste našimi pravidelnými čtenáři, pak jistě víte, že v Brabusu si umí vyhrát také s interiérem. Kompletně černý a ručně čalouněný interiér zvaný Brabus Masterpiece zahrnuje černou kůži s diamantovým vzorem prakticky všude, kam oko dohlédne – sedadla, výplně dveří, opěrky nohou, prostě všude. Nesmí chybět ani trocha karbonu, v tomto případě konkrétně na středové konzoli a středovém tunelu. Černá vzorovaná stropnice Heritage pak odkazuje na čtyřicetiletou tradici úpravce Brabus.

Tento konkrétní brabus XLP Superblack je kupodivu dokonce na prodej s nájezdem pouhých 1 000 kilometrů. Cena? Velmi „brabusovských“ 726 tisíc euro, tedy 17,7 milionů korun. Že byste chtěli svůj vlastní Brabus Superblack úplně nový a se všemi individualizacemi? Není problém, jen čekací doba je circa 6 až 12 měsíců. Kdo by rád držel fantazii a bankovní konto na uzdě, ten si potom může počkat na faceliftovanou verzi třídy G přímo od automobilky – v plánu je totiž i její zvýšená verze 4×4 „na druhou“.

Reklama

Načítám