Hlavní obsah

Tajemný čínský prototyp v Praze: Auto, které jste nikdy neviděli, od značky, o níž jste ani neslyšeli

Foto: Martin Jánský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká republika, a Praha konkrétně, se až nečekaně stala rejdištěm maskovaných prototypů všech možných zahraničních automobilek (o škodovkách ani nemluvě) – od BMW a mercedesů přes nissany, hyundai nebo dacie až k neznámým čínským značkám. Už se jich tu prohání tolik, že o ně zakopáváme na každém rohu. Skoro doslova…

Článek

Takhle jsme naprosto nečekaně v parkovacím domě obchodního centra narazili na jemně zamaskovaný prototyp jistého čínského modelu, který bychom v Evropě nečekali. Poznáváte, o co jde? Nebudeme vás napínat, pod maskovací fólií je jasně rozeznatelná příď vozu značky Zeekr s inspiraci vzbuzujícím označením „001“.

Foto: Martin Jánský

Zeekr 001 – říká vám to něco? Pokud ano, tak jste skuteční automobiloví znalci, v Evropě se tahle značka totiž ještě oficiálně neobjevila!

Tohle auto už má pár měsíců po oficiální premiéře, takže nejde o kdovíjaké tajemství (nejspíš jen vývojový prototyp najíždějící povinné testovací kilometry po nákupech a tak). Elektrický model 001 se designově tak trochu inspiroval u Porsche Panamera – zvenku i uvnitř. Sportovně laděný pětidveřový fastback má útulnou kabinu s širokým středovým tunelem a anatomickými sedačkami. A pochopitelně obřím displejem infotainmentu.

Zeekr 001 má také nabídnout velmi solidní dynamické parametry, jako dojezd přes 700 kilometrů u jednomotorové verze s výkonem 272 koní a stovkou za 6,9 sekundy, nebo výkon přes 544 koní u dvoumotorové varianty nabízející dojezd až 600 kilometrů. Pokud vás Zeekr 001 zaujal, pak si pro něj budete muset zajet do Švédska nebo Nizozemska, kde letos oficiálně odstartují jeho prodeje.

Pokud jste o čínském Zeekru nikdy neslyšeli, pak není divu – tuto značku produkující pouze elektromobily zaměřené na mladší klientelu před dvěma lety založil mamutí koncern Geely (zaštituje i Lynk & Co, Volvo, Lotus nebo Proton).

Nulová historie však značce nebrání v těch nejvyšších ambicích, již v roce 2025 chce totiž prodávat 650 000 elektromobilů ročně (zhruba polovinu toho, co aktuálně prodá Škoda po celém světě, a desetinásobek jejich loňských prodejů)! Nejspíš tak u nás budeme zeekrů vídat čím dál víc…

Reklama

Načítám