Článek
Přesně takové auto se aktuálně nachází v české inzerci. Prodává ho společnost Dajbych 4×4, najít ho můžete například na portálu Sauto.cz a nedávno na něj upozornil také server Aktuálně.cz. K mání je za 5 378 450 Kč (4 445 000 Kč bez DPH).
Zajímavé také je, že jde o ojetinu, byť evidentně nepříliš často využívanou. Černý kombík z roku 2022 totiž dosud najezdil pouhých 8 500 kilometrů.
A proč tedy stojí tolik peněz? Jde totiž o speciální provedení s pancéřováním, které vzniklo díky spolupráci britského zastoupení automobilky Škoda, britské firmy UTAC Special Vehicles a už zmíněné české společnosti Dajbych 4×4. Před několika lety jsme se touto verzí dokonce svezli.
Vůz využívá za tepla tvarovaný systém pancéřování prostoru pro cestující, který si můžeme představit jako takový „kokon“ z ocelových plátů „objímající“ celou kabinu. Ten se zatepla formuje a skládá přímo uvnitř odstrojené kabiny pro větší odolnost. Pláty se vkládají i do dveří.
Tuto ochranu doplňují speciální okna, která z pochopitelných důvodů nejde stahovat. Zajímavostí je také nouzový únik zadním sedadlem.
Prodejce uvádí, že použité řešení je testováno a certifikováno proti balistickým a střepinovým hrozbám na základě oborových testovacích norem z Velké Británie a Německa. Pancéřování odolá střelbě z útočných pušek nebo třeba explozím ručních granátů.
Dodatečná balistická ochrana způsobila nárůst pohotovostní hmotnosti na 2 340 kg, což si samozřejmě vyžádalo další drobné úpravy. Škoda například dostala výkonnější brzdy, nové tlumiče a přední stabilizátory, jiná kola. Pneumatiky jsou typu runflat.
Exemplář na prodej pohání zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW, spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Výbava zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla, čalounění kombinující kůži a alcantaru nebo třeba adaptivní LED světlomety. Vůz má také výstražná zařízení. Přestavba je pochopitelně zapsaná v technickém průkazu a má českou homologaci.