Hlavní obsah

Zřejmě nejdražší Škoda Yeti je na prodej: Někdo chce za osm leté staré auto skoro stejné peníze, jako když bylo nové. Moc toho ale nenajelo

Foto: Mobile.de

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I když nepřežil déle než jednu generaci, patří Yeti mezi nejdůležitější modely v historii automobilky Škoda. Představuje totiž první opravdové SUV značky.

Článek

Připomeňme, že Škoda model Yeti vyráběla v letech 2009 až 2017 a že za nějakých osm let produkce postavila více než 630 tisíc kusů. Přestože si kompaktní SUV získalo spoustu zákazníků, mladoboleslavská společnost ho hned po první generaci zařízla. Yeti tak nakonec posloužil hlavně jako průkopník, který „projel“ cestu dalším SUV a crossoverům s okřídleným šípem ve znaku. Škoda totiž postupně na trh uvedla modely Kodiaq, Karoq (který je nepřímým nástupcem Yetiho), Kamiq nebo Enyaq. A další „es-ú-vé“ chystá…

Pokud patříte k jeho fanouškům, můžete dnes vybírat ze spousty ojetých kusů. Jsou mezi nimi exempláře v různém stavu, s různými nájezdy a slušná je i nabídka pohonných jednotek. Nás zaujal jeden vůz, který je aktuálně na prodej v Praze, inzerát jsme ovšem našli na německém inzertním portálu Mobile.de. Na autě je interesantních hned několik věcí. Postupně si je popíšeme.

Začněme informací, že zelený Yeti ve verzi Outdoor pochází z roku 2016 a že má za sebou pouhých 15 600 kilometrů, což je samozřejmě dost málo (i když jsme na uvedeném portálu dokonce našli Yetiho s neuvěřitelnými 8 900 km). Prodejce k tomu dodává, že jde o udržovaný, garážovaný a pečlivě servisovaný kousek po prvním majiteli. Není divu, že nízký nájezd doprovází stav odpovídající novému vozu – alespoň to naznačují dostupné fotografie.

Další zajímavostí je výbava. Yeti se totiž chlubí specifikací Laurin & Klement, tedy tou vrcholnou a nejdražší. Interiéru dominuje hnědé kožené čalounění, ve výbavě má dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, infotainment s dotykovou obrazovkou, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kameru nebo třeba bi-xenonové světlomety s LED denním svícením a výsuvnými integrovanými ostřikovači.

A za zmínku stojí i motorizace. Pod přední kapotou se ukrývá oblíbený dvoulitrový turbodiesel, který přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna kola. Standardně poskytoval 81 kW, prodejce ovšem zmiňuje zvýšení výkonu na 92 kW.

Jako poslední zajímavost musíme uvést cenu. Auto je k mání za 24 100 eur, což je v přepočtu asi 610 tisíc korun. V době psaní článku se na Mobile.de dražší Škoda Yeti nenacházela. A mimochodem, podle ceníku z roku 2016 Yeti Outdoor 2.0 TDI 81 kW 4 × 4 L&K startoval na částce 717 900 Kč. Současná cena tak není o moc nižší…

Kupujete?
Jasně, už majiteli volám!
11,7 %
Ani náhodou, tady se někdo zbláznil!
88,3 %
Celkem hlasovalo 1879 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám