Článek
Nás například zaujaly dva exempláře, které vypadají, že by mohly vyrazit snad až na konec světa. Oba jsou ve verzi kombi, oba původně červené barvy a oba prošly svéráznými úpravami, které zvýšily jejich terénní schopnosti a udělaly z nich expediční speciál.
První kousek, který jsme objevili na inzertním portálu Bazoš.cz, pochází z roku 1997 a pod kapotou ukrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Najeto má 153 tisíc kilometrů.
Současný majitel vypisuje několik zajímavých modifikací, které shrnuje pod označení „cestovatelský tuning“. Jde zejména o prostor na spaní zahrnující rozkládací lůžko, zatemňovací clony, USB zásuvky nebo úložné prostory pod postelí, do nichž se podle prodejce vejdou spacáky, jídlo nebo rum. Kombík má také velký střešní nosič, který je prý tak pevný, že se „v případě nouze dá použít jako heliport“.

Škoda Felicia v expediční úpravě.
Felicia má nově udělanou hlavu motoru, nové rozvody, novou spojku nebo opravenou přední nápravu. Vlastník k ní navíc slibuje údajně doživotní zásobu pneumatik a základní náhradní díly. Cena činí 33 333 Kč.
Druhý exemplář je snad ještě odvážnější, jeho vnější design si ani nehraje na nějakou čistotu a estetiku. Vůz se jasně chlubí svou dobrodružnou minulostí. A evidentně toho zažil a pamatuje opravdu hodně.

Škoda Felicia v ještě expedičnější úpravě.
Prodejce bohužel neuvádí mnoho informací, víme jen, že o pohon se stará motor o objemu 1,3 litru, že zdvihnutá „felda“ jezdí, brzdí, svítí a že má dvě baterky a funkční off-roadové sání, takzvaný šnorchl. Opět nechybí velký střešní nosič, který se pro expedice nebo akce typu Gumbalkan, jehož se mimochodem tento exemplář úspěšně zúčastnil, velice hodí. Tento kousek je k mání za 10 tisíc korun.