Článek
Na prodej se objevilo jedno skutečně velmi zajímavé SUV. Na délku měří skoro 4,8 metru, na šířku 2 metry a na výšku přes 1,6 metru, jeho rozvor dosahuje takřka tří metrů. Je sice na baterku, ale ta je obří s využitelnou kapacitou 106,5 kWh, což má vystačit na dojezd 630 km.
O pohon modelu se starají dva elektromotory, naladěné na systémový výkon přes 570 koní. To autu umožní zrychlit z nuly na sto za zhruba 4 sekundy a jet nejvýše něco lehce přes 200 km/h.

Přední logo napoví, kde může být problém…
SUV se v inzerci nabízí v nejvyšší výbavě Extreme, takže má například výklopný stolek pro řidiče, otočný displej infosystému, polohovatelné zadní sedačky, otevíratelnou skleněnou střechu nebo speciální režim California, který otevře jedním stiskem všechna okna včetně těch malých u C sloupků nebo okna kufru.
Navíc vám můžeme prozradit, že se takový kus s nájezdem jen 18 000 km objevil v inzerci za 700 tisíc včetně DPH, což je cena základní Škody Karoq s litrovým tříválcem. Tak kde je problém?
Ten malér nese jméno Fisker Ocean a jde už o druhý zkrachovalý projekt vizionáře Henrika Fiskera. SUV Ocean mělo být cenově zajímavé a dobýt trh s elektromobily, jenže to dopadlo jako vždycky. Neprodané kusy pak začaly skupovat různé společnosti, v rámci individuálního dovozu se Ocean krátce nabízel i u nás.
Koupě takového vozu za velmi lákavou cenu je nicméně potenciálně riziková, protože náhradní díly nebo karosařinu pravděpodobně budete shánět dost špatně (a draze), stejně tak nejspíš nebude fungovat žádná podpora výrobce (zkrachoval), nepřijdou žádné updaty, nikdo vám automobil hlouběji nediagnostikuje či neopraví.
Půjde tedy o skvělou investici do té doby, dokud se něco nestane. Porucha, závada či nehoda mohou exotický Ocean klidně zcela vyřadit z provozu a vy vyhodit oknem 700 tisíc. Jestli vás Fisker přece jen zajímá, koukněte na Facebook do skupiny „Nákup, prodej, inzerce elektromobility ČR / SK“, kde uživatel jménem „Jaromír Carda Minarčík“ vyvěsil onen inzerát.





