Článek
Vozy během tří dnů při tzv. jízdě pravidelnosti projedou například Kolínem, navštíví Automotodrom Brno nebo hrad Devín v Bratislavě. Cíl závodu je v sobotu okolo 17:00 zpět v Praze před Národním technickým muzeem.
Soutěž obnovuje tradici stejnojmenného dálkového závodu mezi Prahou a Bratislavou 1000 mil československých, který byl pořádán Autoklubem republiky československé ve 30. letech 20. století. První obnovený ročník se jel roku 1970. Od roku 2015 se závod jezdí každoročně. Jízdy se mohou zúčastnit vozy do modelového roku 1939. Pořadatelem soutěže je v současnosti Spolek přátel 1000 mil československých v součinnosti s Veteran car clubem Praha, Veteran klubem Bratislava, Autoklubem ČR a Národním technickým muzeem.

Před zahájením 1000 mil československých s ředitelem závodu Jiřím Patočkou.Video: Jan Černý
Letošní ročník se koná u příležitosti 130 let od založení automobilky Škoda. Tomu odpovídá i účast devíti škodovek. Na trať vyjelo i několik aut, která se účastnila původního rychlostního závodu ve 30. letech minulého století. Mezi nimi například Praga Super Piccolo nebo Ford V8 Roadster, jenž v roce 1934 dosáhl traťového průměru 96 km/h. Účastní se i několik ryze dámských posádek, Monika Grézlová a Petra Špičáková vyrazily s vozem Aero 50 roadster.

Závod veteránů 1000 mil československých.Video: Garáž.cz
Velkou pozornost desítek diváků na startu budily vozy legendární značky Bugatti, mezi nimi i Bugatti 13 z roku 1922, se stejným typem závodila slavná česká jezdkyně Eliška Junková. Na startu byly rovněž tři vozy britské značky Lagonda, čtvrtou Lagondu 3-Litre Tourer se startovním číslem 101 manželé Vopršálovi na poslední chvíli vyměnili za jinou raritní britskou značku Alvis. V závodě je také Tatra t87, jež sloužila na ministerstvu potravinářského průmyslu, nebo Daimler E.L.24, což je stejný typ, který používal prezident Edvard Beneš ve svém druhém funkčním období.
Úkolem závodníků je se co nejvíce přiblížit průměrné rychlosti 45 kilometrů v hodině. Ve 30. letech, kdy se jel závod ještě na rychlost, dosáhl vítěz rekordního průměru 108 kilometrů v hodině.