Hlavní obsah

Volkswagen I.D. Roomzz je nové prostorné elektrické SUV

Foto: Volkswagen
včera 12:00

Novinka, jak už její název napovídá, spadá do rodiny elektrických vozů I.D. Volkswagen má s novinkou, která nabídne super futuristický interiér, velké plány. Dokonce chce konkurovat Tesle Modelu X. Zatím jde ale jen o koncept a je otázka, v jaké podobě dorazí do výroby. Dozvíme se to ale prý už za dva roky.

Článek

Autosalon v Šanghaji bude nabitý novinkami. Některé jsme vám už představili a dnes k nim přidáme další. V rámci této výstavy se Volkswagen rozhodl ukázat další přírůstek do rodiny I.D. V tuto chvíli její členy známe pod názvy I.D. Vizzion, což je koncept elektrického sedanu, I.D. Crozz, konceptu crossoveru, buginy I.D. Buggy nebo třeba stylového a retro vyhlížejícího busu I.D. Buzz. Další novinkou této elektrické partičky je zajímavě vyhlížející SUV I.D. Roomzz.

Foto: Volkswagen

Novinka není zajímavá nejen elektrickým pohonem, ale i řešením vzdušného interiéru

Novinka stojí na modulární platformě MEB, kterou už znáte jak z ostatních modelů I.D., tak třeba i z konceptu Škody Auto s názvem Vision iV. Rozměry konceptu jsou 1 890 mm na šířku, 1 760 mm na výšku, 4 915 mm na délku a rozvor náprav je 2 965 mm. Nejde tedy o úplného drobečka, ale parkovat s ním v přeplněných podzemích garážích nejspíš nebude větší problém. Pokud tedy Volkswagen tyto rozměry udrží i do sériové výroby. A dobré by bylo, kdyby udržel i co nejvíce s designu, se kterým koncept představil.

Auto totiž vůbec nevypadá špatně a jsme až překvapeni, jak umírněné tvary má. Koncepty totiž často bývají lehce přehnané, aby přitáhly co možná nejvíce pozornosti. Nové SUV ale zřejmě nepotřebuje cirkusový vzhled, aby zaujalo – třeba dvojicí radarů umístěných na střeše, které v (blízké) budoucnosti umožní provoz tohoto modelu v autonomním režimu 4. Hodně nás baví i detail zadních světlometů, jejichž grafiku je možné si změnit jen pomocí aplikace v chytrém telefonu. Tím nejdůležitějším je ale pohonné ústrojí.

Volkswagen vsadil na dvojici elektromotorů, kdy každý pohání jednu nápravu. Dohromady mají výkon 306 koní, o jejichž praktické použití se starají 82kWh baterie. Ty mají dle metodiky WLTP dojezd až 450 kilometrů. Dobít je bude možné jak ze standardní nabíječky, tak z její výkonnější a rychlejší verze, kdy dobití na 80 % kapacity potrvá jen 30 minut. Ačkoliv je výkon elektromotorů celkem slušný, na maximální rychlosti se to moc neprojeví, protože nové SUV bude mít elektricky omezenou rychlost jen na 180 km/h. Tím se Volkswagen zařadil vedle Volva, které toto omezení ve všech svých modelech oznámilo už před několika týdny.

Volkswagen má v plánu všechny své modely rodiny I.D. začít vypouštět na silnice ještě během tohoto roku, přičemž výroba tohoto SUV má začít za dva roky – nejspíš ale jen na čínském trhu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama