Hlavní obsah

VW Caddy Alltrack 2,0 TDI 4 Motion - Zapomeňte na SUV

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Máte rodinu, chalupu, jezdíte na kole a přemýšlíte o koupi nějakého SUV? Zapomeňte na něj a běžte si vyzkoušet Caddy Alltrack od Volkswagenu, protože Caddy Alltrack je jedním z aut, které dávají smysl pro aktivně žijící rodiny. My jsme ho vyzkoušeli v nejvyšší specifikaci a s nejvýkonnějším turbodieselem.

Článek

Pokud od auta čekáte maximální funkčnost, zaměřte se na Caddy. V redakci shodujeme, že většina vozů SUV je dobrá pro vyšší míru bezpečnosti při nárazu a možná tahání přívěsů, jinak ale žádný větší smysl nedávají. Prostoru v nich najdete často méně než v obyčejném osobním kombi, terénem také projedou jen o něco lépe a designově na tom nejsou bůhví jak dobře oproti klasickým osobním vozům. Po týdnu stráveném právě v Caddy Alltracku ale musíme přiznat, že jsme konečně našli auto, které lze považovat za víceúčelové. Navíc vzhledem k tomu, že se zastavil projekt druhé generace Roomsteru, má Caddy daleko větší předpoklady zaujmout početnou českou klientelu s rodinou. Samozřejmě máme na mysli základnější varianty, které začínají na ceně okolo 500 000 Kč dle výbavy a motorizací.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ale zpět k tomu nejlepšímu, co Caddy nabízí. Alltrack se na první pohled tváří jako "obyčejná" dodávka s oplastováním, ale když s ním začnete jezdit, zjistíte, že v sobě skrývá mnohem více charakterů. Volkswagen model Caddy v loňském roce omladil a přišel s verzí Alltrack, která nahradila dřívější Cross Caddy. Automobilka mluví o nové čtvrté generaci, ale v podstatě jde o výraznější facelift, který staví na pozměněných detailech. Vnější rozměry a rozvor zůstali totožné. Caddy se tak zařadil jako třetí model po Golfu a Passatu do rodiny Alltrack. Design se přizpůsobil současným modelům Volkswagenu, a proto je také facelift nejvíce znát na přídi, na světlometech a nárázníku. Caddy má dle našeho názoru podobnou auru, jako příbuzný Multivan. Ze všech podobných dodávek je nejoblíbenější a důvodem určitě bude, že dokáže stejně jako Multivan, nejvíce působit osobním dojmem. Nezkouší žádné designové zvláštnosti, jen čisté tvary, které jsou v současné generaci ostřejšího rázu. Alltrack navíc ze všech nabízených variant vypadá nejlépe. Drobné oplastování mu dodává šmrc a za svůj design se rozhodně stydět nemusí. 

Nám se asi ze všeho nejvíce líbí praktičnost, kterou Caddy Alltrack nabízí plnými doušky. Boční posuvné dveře významným způsobem usnadňují nastupování na druhou, popřípadně třetí řadu sedadel, máte-li prodlouženou XL variantu, a velké páté dveře zase přístup do zavazadlového prostoru. Sice na jejich otevření a zavření potřebujete mít dostatek síly a švihu, ale po jejich otevření se objeví obří kufr, který má v základu 750 litrů, po sklopení sedadel pak až 3 030 litrů. Důležitá je však jeho využitelnost. Druhá řada sedadel je dělená a sklopná v poměru 2:1, takže si můžete vybrat jestli převezete cestující nebo třeba kola. Dobré je, že v případě převozu kol je nemusíte rozmontovávat, ale díky vyšší střeše se tam bez problémů vejdou. Pokud by vám nestačil ani prostor od první řady dozadu, lze ještě složit opěradlo spolujezdce, které následně dovoluje převážet předměty dlouhé až 3,01 m. Interiér Caddy Alltracku už dává znát, že má nějaké roky na křížku, ale to nám vůbec nevadilo. Zpracování je dobré a působí bytelným dojmem. V přední části je navíc nadprůměrné množství odkládacích prostorů. 

A pak je tady jízdní chování. Caddy Alltrack nabízí světlou výšku 159 mm v kombinaci s pohonem všech kol. Osobně si myslím, že zvýšený Caddy je ideální na většinu jízdních situací včetně výletů do mírných terénů nebo spíše na polní cesty. To je přesně to, co většina řidičů či aktivně žijících rodin potřebuje. Málokdo se dneska vydává do nějakého většího terénu a Caddy Alltrack zvládne přeci jen o něco více, než klasický osobní vůz s pohonem čtyř kol. Rozhodně příjemným zjištěním bylo chování podvozku. I když je jeho základ dodávkovitý, na silnici působí hodně jistě. Nevadí mu zatáčky, pohodové cruisování ani svižnější jízda. Podvozek má spíše tužší naladění a nezatížená záď občas poskočí, ale ani jednou jsem neměl dojem, že bych potřeboval do zadní části naložit paletu proto, aby zadek začal na nerovnostech fungovat. I přesto, že má Caddy Alltrack o něco vyšší těžiště, za volantem to díky nízkému posazu skoro nepocítíte. V zatáčkách se naklání jen decentně. Turbodiesel má sice prodlevu při nástupu a dvouspojková převodovka DSG má jen šest stupňů, ale v tomto případě nás to neštvalo tak, jako v Golfu, kde očekáváte o trošičku schopnější projev. 

Volkswagen Caddy Alltrack jednoznačně cílí na rodiny. Jeho rozsah schopností a využití opravdu překvapuje a dle mého názoru je zajímavější, než kdejaká SUV, která jsou pouze zvýšeným hatchbackem. Jedním z mínusů je použití pohonu čtyř kol pouze pro dvě turbodieselové motorizace a pak také vyšší cena, která je oproti jednodušší francouzské konkurenci opravdu jinde. Za takto vybaveného Alltracka dáte 843 000 Kč, když oželíte dvouspojkovou převodovku DSG a 28 koní, dostanete ho už za 735 tisíc, a pokud se spokojíte pouze s pohonem přední nápravy a s přeplňovanou zážehovou jednačtyřkou, zaplatíte za něho lehce přes 600 000 Kč, a to už nezní zase tak špatně. 

Motorpřeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem1968 ccm
Výkon110 (150) při 3 500 – 4 000
Točivý moment340 při 1 750 – 3 000
Převodovka6stupňová dvouspojková DSG
Max. rychlost192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h9,9 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)5,8/4,6/5,0 l/100 km
Provozní/užitečná hmotnost
Rozměry (délka x šířka x výška)4408 x 1793 x 1851 mm
Rozvor2682 mm
Objem nádrže55 l
Objem zavazadelníku750 - 3 030 l
Základní cena735 989 Kč

   

Caddy - oblíbený pickup

Caddy se v nabdce automobilky Volkswagen objevilo poprv v roce 1979. Tehdy šlo ještě o otevřen nebo zavřen pickup, postaven na zkladech prvn generace Golfu. V Německu a vlastně po celm světě byl hodně oblben a často se dostal do rukou tuningovm pravcům. V některch zemch nesl nzev Rabbit a zroveň se prodval tak jako Seat Inca. V Evropě byla rozšřenějš druh generace, kter z pickupu přešla na mal užitkov van. Čstečně pořd vypadala jako pickup, ale s pevnou nstavbou. V roce 2004 přišla třet generace už jako kompaktn dodvka a pak nsledovalo několik faceliftů

Reklama

Načítám