Hlavní obsah

Volvo XC40: Švédský hipster má spasit trh kompaktních SUV

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zvenku vypadá XC40 jako zmenšená šedesátka s funky odstíny a přestřeleným C sloupkem. Uvnitř se ale odehrává malá revoluce a brada vám spadne, až se dozvíte, jak tohle auto zatočí s návyky tzv. mileniálů.

Článek

4,42 metru délky, 2,7 metru rozvoru a 211 milimetrů světlé výšky. Tolik suchá řeč čísel, která nejmenší SUV od Volva staví rozměrově ke kompaktním vozům, co jdou v poslední době tak hrozně na dračku. XC40 se hodně podobá pár let starému konceptu a snaží se zaujmout typickým švédským kukučem, ale i dvojbarevným lakováním a netradičním C sloupkem, který bude noční můrou pro ty, kdo rádi kroutí krkem, protože tady se žádný výhled šikmo dozadu nekoná. To ale není ani zdaleka jediné překvapení, které vám XC40 uštědří.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zvenku žádná revoluce, ostatně od XCčka jsme čekali v podstatě jen smrsknuté geny větších bratříčků a totéž naštěstí platí i o nabídce bezpečnostních asistentů a pokročilých technologií - tady vám Volvo ani navzdory nižší kategorii nic neupírá. I pod kapotou je celkem veselo, těšit se můžeme na benzínový dvoulitr T5 s 247 koňskými silami a dieselový D4 se 190 koňmi, samozřejmě ve čtyřkolce. Postupem času by měl být k mání i hybridní benzínový tříválec nebo plně elektrifikovaný pohon zatím neznámého výkonu. S nejsilnějším benzínem se XC40 doškrábe na stovku za slušných 6,5 sekundy a maximálně uhání až 230 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Interiér hýří inovacemi. Uprostřed palubní desky najdeme vertikálně orientovaný displej á la Tesla, přihrádky jsou správně seversky organizované a nechybí v nich moderní technologie, ale hlavně se ušetřila spousta místa ve dveřích, protože odtud zmizely reprobedny. Místo nich jsou tu bezedné přihrádky a kapsy, což cestující zajisté ocení. Inženýři a designéři se ve videích přímo odvolávají na dnešní mladé lidi a jejich "výbavu", na kterou chtěli ve voze najít dostatek odkládacích prostorů.

Foto: Archiv Garáž.cz

A mladými lidmi se ohání i exkluzivní služba "Care By Volvo". Mileniálové nechtějí auta vlastnit, chtějí si je pronajímat - proto Volvo nabídne operativní leasing, jež zajistí nový vůz každé dva roky. Mileniálové také chtějí sdílet, takže XC40 můžete pomocí digitálního klíče v mobilním telefonu snadno sdílet s ostatními členy rodiny. Mileniálové také nechtějí ztrácet čas mytím vozu nebo tankováním, což ale není problém, protože díky "Care By Volvo" si tyto služby můžete objednat online, sdílet svůj digitální klíč a váš asistent pro vůz přijede a vše zařídí, a to včetně pravidelných servisních prohlídek apod. Všichni asi tušíme, že to bude za mimořádně mastný příplatek, ale proč na tuhle virtuální realitu nenalákat potenciální zákazníky, že?

Foto: Archiv Garáž.cz

I bez podobných pentliček bude asi XC40 povedeným a prodejně hodně úspěšným modelem. I proto, že onen silný benzínový dvoulitr by mohl SUV podobných rozměrů vyloženě sedět. Pokud vás ale zajímá zmíněná nadstandardní péče, musíme vás zklamat. V první vlně ji zavedou jen Švédsko, USA, Velká Británie, Itálie, Norsko, Německo, Španělsko a Polsko.

Reklama

Načítám