Hlavní obsah

Volvo nabídne v roce 2019 elektromobily se 100 kWh baterií

Foto: Archiv Garáž.cz

Všechny evropské automobilky teď do elektromobilů investují spoustu peněz a úsilí. V příštích letech tak zaplaví náš trh celá řada prémiových elektromobilů, ale také elektrifikovaných aut pro každého. Otázkou je, zda to není trochu pozdě.

Článek

Volvo má v oblasti elektrifikace poměrně jasně nastavené mantinely, ostatně spolu s bezpečností je snižování emisí jeho hlavním cílem, protože pokud vaše auta skutečně mají v roce 2025 přestat zabíjet, jak Volvo slibuje, zahrnuje to i nepřímé zhoršování zdraví v důsledku vypouštění emisí. Ano, to jenom citujeme odborné materiály, tak abyste nás pak v komentářích nepopotahovali. Jisté je, že Volvo se chce zbavit dieselů a nahradit je benzínovými hybridy, což je zjevně směr, který se vydají i další evropské automobilky, včetně koncernu Volkswagen. Primárním cílem je ale kompletní elektrifikace, ke které pravděpodobně Volvo přistoupí už za dva roky ve svých nejvyšších modelech (XC/S/V90).

Foto: Archiv Garáž.cz

Oproti Tesle je to samozřejmě značné zpoždění, jak budou halekat její největší fanoušci, ale přistoupit ke změnám v progresivní Muskově firmičce a v opravdu obří automobilce nebo koncernu, který vyrábí mnohonásobně víc modelů, to je trochu rozdíl. A Volvo chce Teslu dohnat jedním tahem, takže nabídne rovnou baterii o kapacitě 100 kWh, což by se mělo rovnat dojezdu kolem 550 km, přičemž Volvo slibuje rychlodobíjení a výkony od 130 koní až po šest stovek šimlů. Samozřejmě ne každý vůz dostane tuto maximální kapacitu, protože i Tesla přiznává, že chystaný Model 3 stovkovou baterku nedostane - jednoduše se do auta nevejde. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Volvo by chtělo v roce 2025 mít na silnicích milion plně elektrifikovaných aut. Ambiciózní číslo, ale berte v úvahu, že v posledních týdnech se automobilky začínají spojovat za účelem budování společných sítí dobíjecích stanic. Pokud tím pádem spějeme i k nějakému unifikovanému konektoru a tedy konečně i sdílené sítí stanic, začíná to s tou elektrickou revolucí vypadat trochu růžověji.

Reklama

Načítám