Hlavní obsah

Volkswagen svolává další Dieselgate motory

Foto: Archiv Garáž.cz

V Německu konečně došlo i na schválení oprav dieselové šestnáctistovky, takže může Volkswagen začít svolávat do servisů zbytek z 8,5 milionu vozů, které v Evropě trpí následky nemoci zvané Dieselgate.

Článek

Dvoulitr, dvanáctistovka a šestnáctistovka - rodina "postižených" motorů řady EA189 je kompletní a koncern může přistoupit k další várce oprav, která bude opět zahrnovat jak softwarové řešení, tak drobnou technickou úpravu přímo pod kapotou (viz obrázek níže). Zásah by prý neměl trvat déle než půl hodiny a automobilka bude kontaktovat majitele vozů s tímto motorem v nejbližších týdnech. Celkem se jedná o 2,6 milionu vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a samozřejmě také Škoda. Pokud vlastníte některý z uvedených vozů a očekáváte kromě servisního zásahu i nějakou finanční záplatu, pravděpodobně byste se měli připravit na dlouhý boj. Volkswagen si totiž na rozdíl od USA, kde už bylo rozhodnuto o plošných odškodněních až do výše čtvrt milionu korun, v Evropě vinu nepřipouští a s odškodňováním zákazníků nepočítá.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jak je to možné? Podle evropských zákonů totiž Volkswagen sice podváděl, ale nedopustil se protiprávního jednání. Jednoduše dokázal bruslit na tenkém ledě mezi nevhodným a ilegálním chováním. Úprava softwaru podle pravidel Evropské unie není zakázaná (podobně jako čiptuning, který je v ČR tak oblíbený), pokud je zachována funkce stávajících opatření pro snížení emisí. A touhle kličkou (zařízení pro snížení emisí fungují správně, to jen motor trochu víc emisí vypouští) se z toho pravděpodobně koncern dostane alespoň v tomto ohledu. Jak úspěšné budou žalující strany usilující o náhradu z důvodu podávání nepravdivých údajů, případně neoprávněného příjmu z emisních povolenek, to ukáže teprve čas. Koncoví zákazníci v Evropě ale pravděpodobně na rozdíl od těch amerických ostrouhají. 

Reklama

Načítám