Hlavní obsah

Volkswagen představil užitkovou elektrododávku Buzz Cargo

Foto: Volkswagen

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Někteří z vás si možná ještě vybaví elektrický koncept I.D Buzz. Novodobou reinkarnaci klasického mikrobusu Typu 2, jenž stál původně na základech Volkswagenu Brouk a stal se jedním z nosných prvků hippie hnutí v šedesátých letech. Jenomže zcela prapůvodní Typ 2 alias T1 nebyl mikrobusem s enormním počtem oken. Ve skutečnosti se totiž jednalo o dodávku.

Článek

A právě dodávkovou verzi I.D. Buzz Volkswagen nyní předvádí. Zatím jsou k dispozici pouze dvě fotografie, ale je tu jedna dobrá zpráva. Elektrický a plně autonomní užitkáč aktuálně známý pod komplikovaným plným názvem I.D. Buzz Cargo je stejně jako jeho „mikrobusí“ brácha připraven do výroby v roce 2022.

Počátek výrobního procesu navíc není to jediné, co mají oba elektromobily společného. Zásadní je samozřejmě modulární platforma MEB, na níž mají v budoucnu stát všechna elektrická auta koncernu. Při stejném základu má však Buzz Cargo zjednodušenou kabinu s přední třímístnou lavicí doplněnou o velký nákladový prostor s dvoukřídlými dveřmi vzadu a šoupačkami na boku. Jeho rozměry jsou zatím neznámé, ale Volkswagen slibuje užitečné zatížení asi 800 kilogramů. Navíc – a to na fotkách zatím nevidíme – se má ve furgonu objevit taky sofistikovaný chytrý regál se světly a senzory schopný monitorovat, zda jsou všechny věci a nářadí na svých místech. Nechybí zásuvka na 230 voltů a další náležitosti. Coby základ na food truck nebo kempovací dodávku se jeví Buzz Cargo naprosto ideální.

Krom toho zvládne novátorská dodávk také sama jezdit! Součástí konceptu je autonomní řízení čtvrté úrovně, kdy zajede volant do palubní desky a auto převezme otěže. Zde se zase rýsuje ideální základ pro plně automatizovanou zásilkovou službu bez lidí. I když to je zatím hudba hodně vzdálené budoucnosti.

Foto: Volkswagen

Zcela podstatná je samozřejmě otázka, jak bude taková elektrická dodávka jezdit a kolik najede. V závislosti na použití má být v nabídce dvojice různě velkých akumulátorů. Základ má 48 kWh, rozšířená verze potom 111 kWh. Obě baterky lze nabít na 80 % kapacity přibližně za hodinu a chystá se také zavedení indukčního bezdrátového nabíjení. Verze s delším dojezdem by měla překročit 500 kilometrů podle cyklu WLTP a drobným pomocníkem je taky solární panel na střeše schopný za slunečného dne prodloužit dojezd o nějakých patnáct kilometrů.

Standardně si I.D. Buzz Cargo vystačí jen s jedním dvousetkoňovým elektromotorem na zadní nápravě, ale v katalogu by neměla chybět ani čtyřkolka s druhým vpředu. Všechny detaily se objeví snad již brzy a jsme docela zvědaví, jak se bude produkční model lišit v roce 2022 od současného konceptu.

Reklama

Související témata:
Načítám