Hlavní obsah

Volkswagen chce rekord pro elektromobily na Nordschleife

Foto: Volkswagen

Aerodynamické úpravy mají zvýšit maximální rychlost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Závodní speciál ID.R má za sebou skvotné představení na Pikes Peaku, ale teď ho čeká jiná výzva. Má zaútočit na rekordní čas pro nejrychlejší elektromobil na Nordschleife, na posvátné trati Zeleného pekla. Extrémně náročná a 24 kilometrů dlouhá dráha si ale na speciálu žádá pár zásadních úprav…

Článek

Když vloni Volkswagen roztrhal na Pikes Peaku, nejtěžším kopci na světě, rekord pro elektromobily na padrť, byla to jen součást představení, při němž si urval i rekord absolutní, když přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba, který tehdy řídil závodní Peugeot 208 T16 (3,2 l twin-turbo s výkonem 875 koní). A na dvacetikilometrové trati mohl být ještě rychlejší, kdyby ve druhém sektoru nebylo mlhavo a povrch nebyl zčásti vlhký…

Teď si Volkswagen s tím samým autem chce vyšlápnout na rekord pro elektrická auta na Nordschleife, které od 12. května 2017 drží čínský speciál Nio EP9.

Foto: Volkswagen

Pokuď se nestane nejaká mimořádná situace, tak není důvod nevěřit, že by ID.R rekord nezískalo

Jenže zatímco na vývoj závodního vozu ID. R měl Volkswagen jen osm měsíců, teď už má nejen podstatně víc zkušeností, ale i času. Výsledek? Důkladná aerodynamická optimalizace, protože v Zeleném pekle nepotřebujete jen rychlost v zatáčkách, ale i na rovinkách. Technický ředitel Volkswagen Motorsport François-Xavier Demaison byl stručný, ale výstižný. „Abychom dokázali atakovat rekord, musíme dosáhnout průměrné rychlosti přes 180 km/h. Takže jsme karoserii ID.R optimalizovali tak, abychom mohli zvýšit maximální rychlost na 270 km/h. Použili jsme k tomu i některé poznatky z formule 1, počítačové simulace a první testovací jízdy zatím vypadají dobře. Ale uvidíme, jak to bude na tak náročné trati v reálu.“

ID.R má upravenou nejen aerodynamiku, ale taky pohonné ústrojí. Volkswagen optimalizoval systém řízení energie, který řídí výkon elektromotorů a rekuperaci výkonu od brzd, požadavkem bylo prodloužení dojezdu.

Výkon ale zůstává stejný jako u ID.R na Pikes Peaku: 500 kW (680 koní) a 650 Nm. Tedy zrychlení na stovku za 2,25 sekundy, zatímco maximálka stoupla na již zmíněných 270 km/h. Připomínáme ještě, že auto má dva elektromotory, pohon všech kol a váží 1100 kg.

Pokus o rekord v Zeleném pekle si bere na starost opět Romain Dumas a bude muset překonat čas 6: 45,90 minut. Nepochybujeme, že se mu to podaří. Rekord Porsche 919 Hybrid Evo, které projelo Ring za 5 minut, 19 sekund a 55 setin, však ohrožen nebude. První informace budeme mít už brzy, VW totiž zahájil ostré testování přímo na trati v pohoří Eiffel...

Reklama

Načítám