Hlavní obsah

„Vini“ jako V8 Mini. Kdo je za tímto šíleným výtvorem?

Foto: Powerflex

Tato na první pohled nenápadná kapesní raketa umí být velmi nebezpečná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na malých kapesních raketách s točivými motory je něco úžasně půvabného. Jak kdysi řekl James May ve starém Top Gearu: „Podstatou malého auta je malý benzinový motor, který stále vyháníte do otáček, dokud ventily neposkakují po kapotě, a až teprve poté řadíte nahoru.“ Řídit takový stroj rychle je pak mnohdy zábavnější než leckteré „pořádné“ auto – protože víte, že jste si rychlost zasloužili, a navíc mnohdy nejedete ani tak rychle, abyste se museli bát, že skončíte ve vězení nebo hůř.

Článek

Jenže – co když někoho napadne vzít motor z „pořádného“ auta a dát jej do kapesní rakety, jako je například druhá generace moderního Mini? To musí být panečku jízda! A co teprve, když tím dárcovským autem je BMW M3 E92, které poháněla fantastická 4,0l atmosférická V8 s bleskurychlou odezvou na plyn, kde maximální výkon 420 koní přicházel až v 8 300 ot. /min, jen těsně před omezovačem, který sedí jen o sto otáček výš? To se, co si budeme povídat, těžko představuje…

Foto: Powerflex

Pod kapotou tohoto zběsilého Mini se ukrývá atmosférický osmiválec z BMW M3!

Stvořit toto až nezvykle půvabné Frankensteinovo monstrum údajně podle britské tuningové firmy Powerflex zabralo celé čtyři roky. A není divu, protože umístit podélně uložený osmiválec se zadním náhonem do auta, které je původně stavěné pouze na příčně uložený čtyřválec s předokolkou, to už zkrátka chce znát jednu nebo dvě věci o konstrukci aut. Celé podlaha tedy musela být upravena a vyztužena. Výsledkem je, že na původní platformě jsou přivařené pomocné rámy původem ze Subaru Impreza STI. To vše potom bylo ke karoserii připevněno polyuretanovými silentbloky vlastní výroby. Zavěšení typu McPherson je pak dělané na zakázku.

Je až k neuvěření, že auto jako takové neutrpělo po stránce vzhledu. Až na značně rozšířené blatníky je prakticky stejné – jako kdyby si vzalo o dvě čísla menší triko. Na emblémech teď stojí „Vini“, jakási přesmyčka od spojení výrazů V8 a Mini. Pravda, auto je teď o trochu těžší, konkrétně váží cca 1 300 kilogramů, ale pořád je to o téměř 400 kilo méně než původní M3 E92. A ruku na srdce, osmiválec ve 1 300 kilo vážícím autě, to už vám v dnešní době hned tak někdo neprodá.

Vizuálně nejmarkantnějších změn tak doznal spíše interiér. Je tu ochranná klec, závodní sedadla s retro látkovým potahem, sportovní volant jako vystřižený z rallye a vlevo pod volantem se tyčí podezřele povědomý volič sedmistupňové převodovky M-DCT. Zadní sedadla? Bohužel. Vzhledem k zadnímu pohonu a kompaktním rozměrům Mini by se tam nejspíš ani nevešla – musela ustoupit kardanu a hlavně masivním poloosám a diferenciálu ukrytým v elegantním „sarkofágu“.

Aby v Powerflexu ukázali, že jejich dílo je plně funkční, udělali dokonce demonstrační jízdu na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Cenu si bohužel prozatím nechávají pro sebe, ale nejspíš nepůjde o nic levného. Na druhou stranu něco nám říká, že za tu legraci to určitě stát bude!

Reklama

Související témata:
Načítám