Článek
Pokud čtete naši bazarovou rubriku pravidelně, prakticky v každém hodnocení moderních přímovstřikových přeplňovaných motorů upozorňujeme na problematiku zanášení karbonem. Toto samozřejmě velmi závisí na způsobu používání, naprostou vraždou jsou pro tyto pohonné jednotky převažující krátké trasy. Problémů pak může být celá řada, a zvýšenou spotřebou a sníženým výkonem to jenom začíná.
Zásadní pomocí je v tomto směru prémiové palivo s čisticí funkcí, o tom jsme si už na Garáži koneckonců jednou povídali. Ale co základní řada značkového paliva? I to bývá dražší než benzin a nafta na čerpacích stanicích, které se zaměřují hlavně na cenu. Máme si připlatit i v tomto případě?
A rozšířené lidové moudro, že palivo na všech stanicích přece musí být stejné, protože pochází ze stejné rafinerie? I k tomuto jsme se s odborníkem Honzou Čapským dostali. Tak třeba si to pivo příště odpustíte…