Hlavní obsah

V Japonsku roste Nürburgring. Toyota už nechce až do Německa

Foto: Archiv Garáž.cz

Legendární okruh Nürburgring, nebo chcete-li Zelené peklo, je nejvyužívanějším okruhem pro testování a vývoj nových modelů. Automobilka Toyota si chce postavit jeho věrnou kopii v Japonsku.

Článek

Jedinečnost severní smyčky, tedy staré části okruhu Nürburgring je v jeho povrchu. Spíše než závodní okruh připomíná okreskovou silnici s různými povrchy, nerovnostmi i všemi možnými zatáčkami. To je důvod, proč na více než 20 kilometrové trati všichni světoví výrobci aut své nové modely testují a vyvíjí. Není snad nikdo, kdo by tam nejezdil. Musí tam také Japonské automobilky, které to mají ze svých sídel hodně daleko a často si přímo na Ringu postavili své vývojová centra. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Toyota se teď rozhodla, že to změní. Investuje více než 2 miliardy euro pro výstavbu nového testovacího centra na ostrově Honšu, které by mělo být otevřeno v roce 2023 a zaměstná více než 3 000 lidí. Důvod je jednoduchý. Současné testovací areály Toyoty již nemají dostatečnou kapacitu, takže dojde k výstabě nového obřího centra, jehož součástí bude i věrná kopie tohoto německého okruhu. Nicméně nebude mít délku dvaceti kilometrů. Toyota si vybere jen důležité úseky a z nich postaví trať, která bude měřit 5,3 kilometru. Chybět nebude ani převýšení. Kratší kopie Nürburgringu bude součástí dalších deseti testovacích tratí, na kterých se budou vyvíjet nová auta včetně nových technologií. 

Tento krok je vcelku logický, protože s ním Toyota ušetří částečné náklady na náročné testování po celém světě. V novém areálu by měl být také prostor pro vývoj nových elektrických i autonomních vozidel. Podobný areál staví také BMW v České republice. Jak vidno, v budoucnu se na nás chystá další sprška nových modelů. 

Načítám