Hlavní obsah

Uzavírka roku začíná. Bude se opravovat křížení D1 a Prahy

Foto: Ministerstvo dopravy

Rekonstrukce D1

11. 4. 2019

Následujících několik týdnů bude pro ty řidiče, kteří využívají křížení D1 i Pražského okruhu, velmi náročných. Startujte zde totiž, jak sami silničáři říkají, uzavírka roku, která toto velmi frekventované místo nejspíš uvede do naprostého chaosu. Dlouhé kolony zde jistě budou na denním pořádku.

Článek

A nepůjde se jim prakticky nijak vyhnout, tedy, nevyhne se jim hlavně kamionová doprava. Osobní auta si možná budou moci pomoci objížďkami přes okolní obce, ale i ty budou trpět pod náporem aut. Informaci o uzavírce jako první přinesla Česká televize, která také upozornila na to, že to s největší pravděpodobností není poslední uzavírka konkrétně tohoto místa. Už v loňském roce se na křížení D1 a okruhu u Prahy pustili silničáři, aby opravili několik desítek let starou pokládku, která nezvládá velký nápor aut. Je to proto, že v 90. letech zde proběhla ne moc kvalitní oprava silnice, kdy se na beton ze 70. let položil nový asfalt. Přišlo se ale na to, že tyto dva materiály se spolu nesnesou a navzájem kloužou, což vede k tomu, že se asfaltová vrstva trhá.

Ze stejného důvodu proto v sobotu 13. dubna silničáři omezí průjezdnost křižovatky okruhu a D1. Ovšem omezení to bude opravdu velké. Podle ČT nastanou největší komplikace ve chvíli, kdy budou silničáři měnit dopravní značení, protože celá rekonstrukce bude rozdělena do několika etap. V tu chvíli řidičům zůstane jeden jediný pruh z původních tří, které i za ideální situace dopravu jen horko těžko zvládají. Jak to bude vypadat v tom jednom jízdním pruhu, si už teď asi umíte představit. Silničáři ovšem uklidňují, že takový kolaps nastane opravdu jen výjimečně a ve chvíli změny značení. Jinak se bude jezdit dvěma jízdními pruhy.

To tvrdší omezení navíc ŘSD plánuje hlavně na víkendy, kdy je podle nich na silnicích větší klid než v týdnu. I celá oprava je plánována na jaro, protože, pokud by ji ŘSD spustilo o prázdninách, mohlo by to znamenat totální kolabování dopravy jak v Praze, tak na D1. Na jaře je totiž podle průzkumů na silnicích o víkendech větší klid než v létě. Je ale otázkou, jak dlouho vlastně ta opravená silnice vydrží. Jde totiž o extrémně vytížené křížení dvou hlavních tahů, po kterém denně projede až 83 tisíc vozidel, včetně velmi těžkých nákladních aut. Když k tomu přidáme střídání ročních období, kdy silnici nejvíc trápí zimní měsíce a také extrémně horké letní dny, je možné, že se sem silničáři budou muset brzy vrátit. Mimochodem, přesně to se stalo vloni, kdy silničáři v tomto úseku začátkem léta opravili asfalt v rámci první etapy této rekonstrukce a ještě před zimou se sem museli vrátit, aby vyřešili rozpadající se asfalt.

Foto: ŘSD

Aktuální stav rekonstrukce D1

Hotovo by mělo být nejpozději koncem května, ale na podzim se rozběhne další část této opravy, která se týká kilometru 2 až 10 ve směru na Prahu. V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 kilometrů nové dálnice. Dalších 52 km je v současné době v realizaci a zbylých 19 km bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny. Na zdržení se tak na D1 můžete připravit v úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou, a to dokonce hned na čtyřech úsecích, nebo u Kroměříže. A oprav bude během roku víc, proto před cestou doporučujeme sledovat interaktivní mapu na webu novad1.cz. Jde o stránku Ředitelství silnic a dálnic, kde jsou pravidelně aktualizovány veškeré opravy na D1 a doporučovány objízdné trasy. V rámci té monstrózní opravy, která začne o nadcházejícím víkendu, hlavně zachovejte klid. Bude to několik hodně náročných týdnů, a proto raději doporučujeme se tomuto místu, pokud to půjde, zcela vyhnout.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama