Hlavní obsah

Už i Porsche postavilo své BMW X6: Přivítejte Cayenne Coupe!

Foto: Porsche

Zpředu vypadá stejně jako běžný Cayenne, zezadu se však o dost liší. Je to úprava k lepšímu?

23. 3. 2019

A je to tady, nejočekávanější novinka automobilového světa právě dorazila a vyrazila všem hračky z rukou. Celý svět jen zírá a obdivuje tu nádheru, která prostě nemá obdoby. Ale ne, kecáme, Cayenne Coupe je jen další zbytečná verze zbytečného SUV. Ačkoliv…

Článek

Když světlo světa spatřilo BMW X6, přizvednutý čtyřkolový mastodont se splývavou zádí, vesmír si promnul oči, podrbal se na hlavě a řekl: „Jako fakt?“ Doslova nikdo to auto nechápal (nejspíš ani většina lidí z BMW), ale rychle se ukázalo, že ho lidi chtějí. A tak se z SUV-kupé stal instantní hit, který okamžitě začaly kopírovat ostatní značky. A nyní se k nim přidává i Porsche.

Rčení „když dorazíš na party poslední, musíš se předvést ve velkém stylu“ se k uším designérů Porsche zjevně nedoneslo, protože design Cayenne Coupe je naprosto předvídatelný. Na první pohled má jen trochu splývavější zadek, což ve srovnání s už tak docela dynamicky vypadající zádí běžného Cayenne není žádný velký posun vpřed. Ve skutečnosti má ale verze Coupe upravené i čelní sklo a A-sloupky, protože linie střechy je o 20 mm nižší (v základu panoramatická, na přání může být poprvé karbonová!). Změnit se musely samozřejmě také boční panely (jsou nyní širší) a páté dveře (mají integrované obrovské vysouvací křídlo), poznávací značka se posunula až dolů do nárazníku.

Foto: Porsche

Cayenne nikdy nemělo zrovna krabicovitou záď typickou pro SUV, verze kupé ale vypadá ještě dynamičtěji

I přes tu splývavou záď zůstal kufr Cayenne Coupe velmi prostorný, nabízí až 625 litrů (600 l pro verzi Turbo) pro vaše zavazadla. Rozdíl je také v řidičské pozici – v kupé se sedí o 30 mm níže, což by mělo pomoci sportovnějšímu pocitu za volantem. Jinak se však interiér nezměnil, stále je plný displejů a moderních technologií, které k dnešním luxusním autům patří (ambientní osvětlení, infotainment s online službami a mobilní konektivitou, zástup jízdních asistentů atd.).

Zpočátku bude Cayenne Coupe dostupné pouze se dvěma motory. Základem bude přeplňovaný šestiválec s výkonem 340 koní a 450 Nm, který zvládne stovku za 6,0 sekundy a jede až 243 km/h. Nad ním bude stát verze Turbo s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 550 koní a 770 Nm – ten vystřelí na stovku za nepochopitelných 3,9 sekundy a peláší až 286 km/h! Velmi pravděpodobně také brzy dorazí 440koňová verze Cayenne Coupe S a plug-in hybrid, jenž má ve výchozím Cayenne 462 koní a stovku zvládne za 5,0 sekundy, takže taky není žádný louda, který má jen šetřit přírodu.

Foto: Porsche

Že verze Turbo zvládne stovku za 3,9 sekundy? Neskutečný kalup!

Porsche už nyní začíná přijímat předobjednávky, ale na český trh dorazí první kousky Cayenne Coupe až na konci května. Pokud o něj stojíte, připravte se, že si za něj připlatíte – podle německých cen vyjde Coupe ve srovnání s běžným Cayenne o nějakých 8 až 9 tisíc eur dráž (v přepočtu 200 – 230 tisíc). Ale to vás určitě nebude trápit, když se vám Cayenne Coupe tolik líbí.

A těm fanouškům Porsche, kteří při pohledu na Cayenne Coupe stále nechápavě kroutí hlavou, bychom rádi vzkázali, ať se soustředí na to, že čím víc takových aut Porsche prodá, tím víc peněz bude mít na Caymany GT4 a 911 GT2 RS a podobné laskominy! Takže Cayenne Coupe přivítejme s otevřenou náručí (a raději přivřenýma očima).

HLASUJTE: Líbí se vám nový Cayenne Coupe?
ANO, konečně SUV, které vypadá opravdu sportovně
34.9 %
ANO, ale jen proto, že vydělá peníze na sporťáky
28.2 %
NE, nepraktická záď popírá smysl SUV
6.2 %
NE, BMW X6 je prostě jen jedno...
8.7 %
NEVÍM, SUV jsou mi ukradená
22 %
Celkem hlasovalo 241 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama