Hlavní obsah

Uvidíme Octavie, Superby a Kodiaqy na amerických silnicích?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladoboleslavská Škoda se chystá expandovat do Iránu a Jižní Koreje (snad tam nebude dělat srovnávací akce s Hyundai), ale ve hře je podle šeptandy i další, hodně netradiční trh. Nejsou to ale jen drby?

Článek

Ještě nedávno bychom úvahy o americké expanzi Škody brali vyloženě s úsměvem. Vždyť má tahle značka na autových serverech za velkou louží pověst postsovětského jednorožce - automobilky, která se po revoluci mimořádně vzchopila, ale zároveň je ve stínu velkého německého majitele. Pár petrolheadů by se určitě rádo projelo Octavií RS, ale spíše proto, že je pro ně raritou, běžně na ni nenarazí a zajímalo by je, jak ten Golf GTI s kufrem vlastně jezdí.

Někdo by mohl naznačit, že po Dieselgate by se Volkswagenu mohlo vyplatit uvedení Škody na trh, úplně nové značky, která by dovezla výhradně benzínové verze svých aut. Jenže si představte ty obrovské náklady se stavbou dealerství, budováním jména a všeho kolem. I v aljašském virálním videu ke Kodiaqu se muselo všem vysvětlovat, že Škoda je nějaká automobilka kdesi v srdci Evropy.

Škoda chce samozřejmě prudce expandovat a americký trh by jí určitě pomohl, ale to by to tu musel Volkswagen vzdávat a doslova jí uvolnit místo. Jedinou šancí na konkurenceschopnost by byla nižší cena, ale i tak lze očekávat, že důvěra amerických zákazníků by přicházela velmi pozvolna. I proto, že Superb je variantou Passatu a Octavia má motorově i jízdně blízko k oblíbenému Golfu GTI. A Kodiaq? Ten by se musel popasovat s nekonečnou armádou crossoverů a SUV, která je v USA v nabídce. Neříkáme, že by to byl předem prohraný boj, ale rozhodně by to byl pořádný výšlap do kopce.

Reklama

Načítám