Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Úpravce Roush představil nejsilnější Mustang na trhu

Foto: ROUSH |Performance

Ford Mustang Stage 3 od ROUSH – když charakter původního Mustangu hold někomu nestačí

21. 2. 2021

Že se tuningové scéně v posledních letech dobře daří, je poměrně známá věc – lidé se zkrátka odlišovat chtěli, chtějí, a dost pravděpodobně i budou a na silnicích to mnohdy platí dvojnásob. Jenže individualizace je jen jedna věc. Další službou, za kterou majitelé nejrůznějších vozů nemají problém zaplatit slušné peníze, je také zvýšení výkonu – a v Roush Performance jsou si toho velmi dobře vědomi.

Článek

Společnost Roush Performance sídlící v americkém Michiganu se zabývá převážně vývojem dílů a komponentů upravujících výkon a točivý moment především vozů Ford Mustang, troufnou si však rovněž na úpravy terénního modelu F-150 a lze si od nich samostatně koupit i motory. Největší část jejich činnost se však specializuje na relativně mírné úpravy vzhledu a rozsáhlé úpravy pohonných jednotek všech možných Mustangů, a to už od roku 1995.

Foto: ROUSH |Performance

Ford Mustang od Roush Performance zrychlí na stovku za 3,6 sekundy, ovšem neztratí se ani v zatáčkách, umí vyvinout přetížení až 1,07 G

Bylo tedy evidentní, že majitel a zakladatel společnosti Jack Roush bude mít zálusk i na současnou šestou generaci, vyráběnou od roku 2015. Posledním a zatím nejdivočejším počinem je tato úprava prozaicky nazvaná Stage 3. Hlavní roli tu hraje kompresorový kit vlastní výroby, který výkon 5,0l osmiválce Mustangu ze zcela dostatečných 450 koní vytáhl na malinko děsivých 750, respektive 775 koní.

Zajímavé je, že jednou ze zásad firmy Roush je upravovat výkon vozu tak, aby tím neutrpěla ovladatelnost, takže si pohráli ještě s adaptivním podvozkem MagneRide, aby lépe zvládal extra porci výkonu. Díky tomu Mustang Stage 3 od Roush nejenže zrychlí na stovku za pouhých 3,6 sekundy, ale také dle dat zaznamenaných na testovací trati umí vyvinout v zatáčkách přetížení až 1,07 G.

Výše zmíněný výkon 750 koní je jakási řekněme „základní“ výbava, oněch dalších 25 koní je za příplatek. Takové zvýšení výkonu pochopitelně není jen tak – jsou tu větší chladiče doplněné ještě o přídavné chlazení. K vylepšenému chlazení patří také větrací otvory v kapotě a předních blatnících, takže tu evidentně nejsou jen na okrasu.

Došlo tu také na výkonnější palivovou pumpu, profesionální sací potrubí s vysokým průtokem vzduchu, a co většinu z nás asi nepřekvapí, také na zakázku vyvinuté plně ovladatelné výfukové potrubí. To řidiči umožňuje nakalibrovat si nejen hlasitost zvuku, ale dokonce, světe div se, i jeho tón.

Z fotografií je poměrně patrné, že po vizuální stránce jde o poměrně decentní úpravy, ale pro ty, kdo rádi budí pozornost – pro případ, že by někomu Ford Mustang s laděným výfukem připadal jako příliš nenápadný – je tu možnost připlatit si za takzvaný „Podium Pack“, tedy zhruba něco jako přehlídkový balíček, který zahrnuje třeba karbonové doplňky jako zadní křídlo, označené a lakované brzdy od známé firmy Brembo a balíček zvaný „Styling motorového prostoru“ včetně lakovaných hlav válců a jiných efektních výzdob motorového prostoru. Zkrátka na tuning show jako dělané.

„Tato Stage 3 pro rok 2021 je náš zatím nejpůsobivější Mustang, a je výsledkem nespočtu hodin strávených vývojem a laděním,“ neskrývá své nadšení Jack Roush. Pravda, k ceně standardního Mustangu (která v základu činí více než 1,3 milionu) je potřeba si v tomto případě přičíst ještě dalších 25 tisíc dolarů, tedy 528 tisíc korun. Ale co si budeme povídat, lidé, kteří budou ochotni tyto peníze za trochu individualizace a spoustu výkonu zaplatit, se jistě najdou.

Reklama

Sdílejte článek