Článek
Range Rover už si takové ohlédnutí za svou historií zaslouží. Koneckonců je tahle ikona na trhu 48 let a z toho 30 let se úspěšně prodává i v USA. Za tu dobu se představily 4 generace luxusního SUV. I když na dnešní poměry první třídveřový model prototyp Velar z roku 1969 moc luxusní nebyl. Bylo to jen auto s karoserií tradičního osobáku, které si ponechalo terénní schopnosti klasického drsňáckého Land Roveru. Sériová verze pak přišla s typickým dělením zadních dveří, díky kterému můžete dodnes na spodní půlce při otevření sedět. S modernizací o tři roky později se objevil černý C-sloupek.
V roce 1979 se poprvé objevilo pětidveřové provedení, které automobilu přidalo řádnou dávku praktičnosti. Po dalších deseti letech se Range Rover stal první čtyřkolkou vybavenou systémem ABS. Stabilizace a automatický vzduchový podvozek pak přibyly ve výbavě v roce 1992. Stále se ale bavíme o první generaci, ta totiž vydržela ve výrobě neuvěřitelných 24 let. Teprve v roce 1994 jí vystřídala druhá s hranatými světlomety a naftovými motory se vstřikováním. Čtvrtá generace z roku 2012 byla zase první s celohliníkovou karoserií. Od roku 2014 si navíc můžete objednat o 200 mm prodlouženou verzi. A od letošního roku je pod kapotou nový vrchol – 550 koňový vidlicový osmiválec s kompresorem.