Hlavní obsah

Unikát Opel Insignia s osmiválcem je labutí písní jedné éry

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

O blížícím se konci australské automobilky Holden jsme už psali několikrát. Holden uvádí na trh poslední limitované modely, kterých se díky propojení s General Motors a Vauxhallem/Opelem dočkají i zákazníci ve Velké Británii (ten volant na nesprávné straně s tím má také co do činění), ale to už jsou opravdu poslední ozvěny. Zadokolka Holden Commodore bude nahrazena novou generací, která není ničím jiným než Opelem Insignia, tedy předokolkou bez osmiválce. Smutný přerod motýla v housenku. Tím samozřejmě nechceme říct, že by nová Insignia nestála za hřích, ale australští fandové to asi uvidí jinak. Naštěstí jim zbude alespoň jeden pohrobek, který bude mít takříkajíc to nejlepší z obou světů. Holden Commodore v závodní sérii V8 Supercars.

Foto: Archiv Garáž.cz

Slavná australská série, která objíždí nejslavnější domácí okruhy, včetně legendárního Bathurstu, je rodištěm skvělých závodníků i vozů. Polestar pro ní kdysi vyvinul vlastní osmiválec a jeho charakteristický modrý odstín tu řadu let dominoval. Holden byl vždycky považován za domácího miláčka davů. S ksichtem Insignie se ovšem nevzdává zaručeného receptu - pořád bude mít osmiválec a pohon zadních kol, tedy dvě věci, který se u sériové Insignie nikdy nedočkáte.

Foto: Archiv Garáž.cz

Éra osmiválců ale končí i tady, protože seriál se přejmenoval na Australian Supercars a od sezóny 2018 umožňuje start i přeplňovaným šestiválcům. Holden bude startovat se starým dobrým osmihrnkem, ale už několik měsíců vyvíjí ve spolupráci s GM přeplňovaný šestiválec, který má pravděpodobně základ v modelech Cadillac ATS-V a CTS-V. V nadcházející sezóně ho nasadí jako divokou kartu, ale v roce 2019 už bude startovat jenom s ním. I proto jde o poslední sezónu, kdy budou auta znít opravdu dobře. Nepropásněte ji.

Reklama

Načítám