Hlavní obsah

Trojlístek je kompletní, Seat ukázal nový Leon

Foto: Seat

Po Volkswagenu Golf a Škodě Octavia se představuje poslední z chybějících MQB Evo přírůstků do nižší střední třídy - Seat Leon. Proti minulé generaci povyrostl, je větší než aktuální Golf (ale menší než Octavia, se kterou sdílí na milimetr totožný rozvor náprav). Seat v případě Leonu odtajnil najednou hatchback i kombi.

Článek

Leon je pro Seat mimořádně důležitý model, vždyť předchozí tři generace dokázaly zaujmout 2,2 milionu zákazníků. A automobilka by na úspěch svého nejprodávanějšího modelu ráda navázala. Seat nenechal nic náhodě: na vývoj nového Leonu, který sdílí techniku s Golfem a Octavií, podle oficiálních informací vydal 1,1 miliardy eur. Do částky jsou zahrnuty i výrobní stroje v závodě ve španělském Martorellu.

Španělská automobilka rovnou ukázala obě karosářské verze, tedy hatchback i kombi. Pětidveřová verze si na délku polepšila o celých 86 milimetrů (nyní 4 368 mm), naopak výška i šířka jsou nepatrně menší (1 800, respektive 1 456 mm). Rozvor narostl o 50 milimetrů na 2 686 mm (mimochodem stejně jako u Octavie IV).

Foto: Seat

Dravější příď Leonu vysloveně sluší. Celkově je design auta hodně povedený a z trojice Golf/Octavia/Leon vypadá nejdynamičtěji

Natáhl se i Leon Sportstourer (kombi), konkrétně o 93 mm (nyní 4 642 mm). Rozvor náprav i šířka jsou stejné jako u výchozího hatchbacku. Kombi nabídne objem zavazadlového prostoru 617 litrů, což je o 30 litrů více než u předchozí generace a téměř na dostřel nové Octavie kombi (640 l). Leon hatchback nabídne objem 380 litrů, tj. stejně jako u předchozí generace.

Foto: Seat

Interiér má hladké linie a nepřekvapivě i dotykový displej o úhlopříčce až 10,25 palce, který vyčnívá z palubní desky

Leon má v nabídce vznětové a zážehové motory, stejně jako v případě koncernových sourozenců nechybí ani CNG a hybridní verze. Benzinové agregáty zahrnují litrové tříválce o výkonu 66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k. Patnáctistovka má jeden válec navíc a nabídne rovněž dvě různě výkonné verze - 96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k. Vrcholem je pak 2.0 TSI s výkonem 140 kW/190 k, vždy párované s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Turbodiesely jsou výhradně dvoulitrové: 85 kW/115 k až 110 kW/150 k. Nový je mild-hybridní pohon eTSI s 48V palubní sítí pro benzinové motory 1.0 TSI (81 kW) a 1.5 TSI (110 kW). A přijde i plug-in hybridní model 1.4 TSI kombinovaný s elektromotorem. Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 13 kWh a vystačí na zhruba 60 km čistě bezemisní jízdy. Systémový výkon činí 150 kW/204 k a jedná se tedy o velmi podobné ústrojí, jaké nalezneme i v Superbu iV.

Na pomoc řidiči samozřejmě přispěchá celá řada jízdních asistentů v čele s prediktivním tempomatem, který sám upravuje rychlost podle potřeby, nebo adaptivními LED světlomety. Přítomen je také příplatkový DCC podvozek s nastavitelnou tuhostí. Ze strany zábavy a konektivity pak nechybí kompletní propojitelnost s mobilními telefony a palubní připojení na internet.

Nový Leon se ukáže na ženevském autosalonu, krátce poté bude zahájen prodej verze hatchback. Kombi přijde zhruba v červnu a dobrou zprávou je, že se počítá i s ostrou verzí Cupra, která dorazí pod stejnojmennou značkou.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama