Hlavní obsah

První dojmy: Toyota Hilux: První jízdní dojmy

Foto: Archiv Garáž.cz
11. 7. 2016

Nedaleko polské Poznaně jsme měli exkluzivně možnost vyzkoušet nový užitkový stroj od Toyoty, legendární pick-up Hilux ve své osmé generaci, která chce být lepší jak na silnici, tak mimo ni.

Článek

Osm generací, téměř padesát let na trhu a 18 milionů prodaných vozů. To je výsledek jednoho z nejlegendárnějších modelů Toyoty, pick-upu Hilux. Nyní na trh přijíždí nejnovější verze vozu, opět ve třech karosářských variantách Single cab, Extra cab a Double cab. Inženýři Toyoty slibují posílení na obou frontách - jak z hlediska komfortu, tak užitečných vlastností vozu.

Nový Hilux tak konečně dokáže utáhnout až 3,5 tuny, byť ne ve variantě Double Cab, jak lze vidět z tabulky níže. Zároveň je pevnější, má vyztuženou ložnou plochu a lepší systém pohonu všech kol se zadním diferenciálem, který jak samosvorný, tak uzamykatelný. Zároveň se Hilux více blíží SUV, a to kvalitnějším interiérem, pohodlnějším podvozkem a lepším odhlučněním.

Pod kapotou nyní najdeme zcela nový naftový čtyřválec o objemu 2,4 litru, který nabízí výkon 150 koní a točivý moment 400 N.m. Spojen může být se šestistupňovým manuálem, který má oproti dřívějšku zkrácené nižší kvalty a prodloužené ty vyšší, anebo novým šestistupňovým automatem.

**MOTOR****2,4 D-4D**
Kódové označení motoru2GD-FTV
TypŘadový čtyřválec
Typ palivaNafta
Ventilové ústrojí16v DOHC
Zdvihový objem (cm3)2393
Vrtání x zdvih (mm)92,0 x 90,0
Kompresní poměr (:1)15,6
Max. výkon (k DIN) / kW při ot/min(150) 110 při 3400
Max. točivý moment (Nm při ot/min)400 při 1600 až 2000

Na motoru nás zaujal na poměry pick-upů kultivovaný chod i ochota sbírat se již z nízkých otáček. Šestistupňový manuál je pak příjemně přesný s jasně definovaným chodem páky, což nebývá u tohoto typu auta zvykem. Výkon 150 koní již není v dnešní době nic převratného, většina konkurentů má více, ale nezdálo se nám, že by byl motor pro tenhle stroj nedostatečný.

Zatím jsme však jezdili pouze po šotolinových okreskách a v terénu. První dojmy? Podvozek Hiluxu je výtečně odhlučněný, karoserie výrazně pevnější než dřívě a tím se zlepšil i celkový komfort jízdy. Podle Toyoty je tohle zatím nejterénnější Hilux, ačkoliv to na první pohled nemusí vypadat. Má však údajně nejlepší nájezdové úhly i světlou výšku (až 293 mm).

V terénu je tak jako ryba ve vodě. Připojitelný pohon všech kol je podporován nejen vyspělou elektronikou, ale také možností redukce či zámku zadního diferenciálu. I na opravdu náročných terénních překážkách se tahle Toyota v podstatě ani nezadýchala. Ostatně zadní náprava zvládá až o 20% větší vyvěšení a celá karoserie je o 20% tužší než u předchůdce. Zajímavostí je, že přední náprava Hiluxu je s dvojitými lichoběžníky. Vzadu nejdeme klasickou tuhou s listovými pery.

Oblíbený služebák teroristických organizací (mimochodem proto již není na zádi velký nápis Toyota), je nyní výrazně kultivovanější. Uvnitř se sedí příjemně jako v osobním voze, zadní náprava ani nezatížený vůz nenakopává nikterak nemístně a překvapivě pohodlně se dá usadit na zadních sedadlách Double cabu - nesedí se tak vzpřímeně, jako u mnoha konkurentů. Více jsme zatím nestihli, z této krátké ochutnávky jsme však nabyli dojmu, že by Hilux mohl být naším oblíbeným japonským pick-upem! Podívejte se tedy alespoň na detailní technické údaje.

**JÍZDNÍ VÝKONY****Single Cab**
 **2x4 MT**
Nejvyšší rychlost (km/h)175
Zrychlení (0-100 km/h)13,2
  
**SPOTŘEBA PALIVA** 
Kombinovaná (l/100 km)6,8
  
  
Objem palivové nádrže80
  
**Emise CO2** 
Kombinované (g/km)178
**HMOTNOST****Single Cab**
 **2x4 MT**
Pohotovostní hmotnost (kg)1700 až 1725
Celková hmotnost vozidla (kg)N/A
  
**NEJVYŠŠÍ HMOTNOST PŘÍVĚSU** 
Brzděný (kg)3200
Nebrzděný (kg)750

Reklama

Sdílejte článek