Hlavní obsah

Tímhle Mercedesem možná budete za pár let jezdit

Foto: Archiv Garáž.cz

Má to ovšem jeden háček - nebudete ho řídit. A dokonce nikoliv proto, že bude autonomní. Jedná se totiž - jak je podle obrázku zřejmé - o linkový autobus. Právě hromadná doprava autonomii nejvíc fandí.

Článek

Metro ve Washingtonu, Airtrain na newyorském letišti JFK - tyhle vláčky už dávno jezdí s roboty místo lidských pilotů, ale správně namítnete, že jezdí po kolejích, kam se jim nikdo nepřiplete, kde není kam odbočovat a co "zkazit". Další kapitolou ovšem nejsou osobní vozy - ačkoliv teď i kvůli Tesle jejich autopiloti získávají nejvíc publicity - ale právě hromadná doprava. Tedy ta doprava, kde osobě řidiče už teď nevěnujete příliš pozornosti a dobrovolně se pasujete do role cestujících. Řídí někdo jiný. A někdo jiný bude možná brzy z jedniček a nul. 

Mercedes-Benz nedávno představil kamion s autopilotem, který fungoval někde do rychlosti 90 km/h. Ideální dělník dlouhých tras, který se neunaví. K jeho nasazení do provozu ale samozřejmě spousta věcí chybí a jsou tu i legislativní překážky. To ovšem automobilce nebrání v tom, aby se vydala stejným směrem ve své vizi linkového autobusu, který umí sám sebe řídit až do rychlosti 70 km/h, což mu ve městě bohatě postačí. V Amsterdamu prý tenhle autobus bez problému zvládnul dvacetikilometrovou trasu v hustém provozu. Jak si můžete všimnout z obrázku, autobus má pořád místo pro řidiče i s volantem, autopilot je zatím pouze berličkou a přítomnost lidského mezičlánku je nutností. Časem ale tohle místo zůstane prázdné. Budete mít odvahu do takového autobusu nastoupit? 

Reklama

Načítám