Hlavní obsah

Nový Hyundai Kona: Skoro perfektní crossover, políčkům doby se však nevyhnul. Určitě uhodnete, o co jde

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace Kony musela výrazně povyrůst, aby odskočila před dvěma lety představenému Bayonu, tím pádem se z ní ale stává praktický crossover bez problémů použitelný pro menší rodinu. Navíc má slušný motor a pohodlný podvozek. Skoro to vypadá, že jde o auto bez chyb, ale přitom mi začalo lézt na nervy už po pár minutách.

Článek

Automobilka Hyundai si v případě nové Kony zaslouží prakticky jen samé kladné body. Za to, co mě na autě nejvíc (a skutečně velmi aktivně a neodbytně) štvalo, totiž nemůže ani tak Hyundai, jako spíš rozhodnutí některých evropských úředníků, že prostě udělají vozy bezpečnějšími. Chvályhodný cíl, jistě… Až na to, že cesty, kterými se k němu máme dobrat, jsou poněkud křivolaké.

Už za pár měsíců budou všechna nově registrovaná auta mít standardně systém hlídání pozornosti řidiče a také systém upozornění na překročení povolené rychlosti. Oba se (prozatím) dají vypnout, ale při každém nastartování se znova aktivují. Teoreticky je dobrý nápad, aby vás auto upozornilo, že se příliš dlouho nedíváte před sebe, nebo že jste přehlédli značku snižující rychlost, ale v současném stavu techniky jsou oba systémy nespolehlivé a příliš rušivé. Stačí se zadívat do zpětného zrcátka o vteřinu déle a už auto pípá. Stačí překročit povolenou rychlost o jediný kilometr za hodinu (přičemž tachometr mírně proměřuje, takže ve skutečnosti jste nic nepřekročili) a auto pípá. Nemluvě o tom, že často neví, jaká je v místě skutečně povolená rychlost.

Zkrátka jsem se naučil to před každou jízdou všechno povypínat a řeknu vám, že zároveň ještě se systémem držení v jízdním pruhu, který chcete mít zapnutý výhradně na dálnici, a se systémem stop-start, jenž také někdy nevyhovuje, to už pomalu začíná připomínat předletovou kontrolu v kokpitu letadla. Až na to, že tady musíte ještě čekat, až se probere dotykový displej.

Je to škoda, protože jinak je Kona velmi dobře naladěné auto. Pohodlný podvozek jí sluší, přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka táhne velmi pěkně a žádný větší důvod ke stížnosti jsem nenašel ani po dlouhé cestě na samý severovýchodní cíp Moravy a zpátky. Vyhovuje mi i výrazný design, Hyundai se toho poslední dobou skutečně nebojí a dělá zajímavá auta.

Reklama

Načítám