Hlavní obsah

Hyundai Tucson PHEV 4×4 – Ten nejchytřejší z rodiny

Foto: Jiří Čermák
17. 12. 2021

Nabídka elektrifikovaných motorů Hyundai Tucson se rozrostla o velmi atraktivní variantu plug-in hybrid. Ta kombinuje nejvyšší výkon a zároveň nejnižší kombinovanou spotřebu díky dlouhému čistě elektrickému dojezdu. Představuje tak tu nejlepší variantu?

Článek

Moderní technologie jako digitalizace, elektrifikace a autonomie vládnou modernímu automobilovému světu a nový Hyundai Tucson, jak se na aktuálního vládce segmentu sluší a patří, je jimi doslova našlapaný. Není to jen o sofistikovaném infotainmentu s širokou online a mobilní konektivitou a není to ani o sáhodlouhém seznamu jízdních asistentů – Tucson umí takové vychytávky jako chytrá kombinace přímého a nepřímého klimatizování, které vám nefouká vzduch přímo do obličeje, zobrazení pohledu ze zpětného zrcátka na digitálním přístrojovém panelu při blikání, a dokonce ho můžete zaparkovat vzdáleně jen pomocí tlačítek na klíči.

Nejnovější vychytávkou v jeho arzenálu technologií je plug-in hybridní pohon (PHEV). Ten v zásadě vychází z již dříve představeného full-hybridu (HEV), takže ho také pohání kombinace přeplňovaného benzinového čtyřválce 1,6 T-GDI a elektromotoru spojených šestistupňovou automatickou převodovkou. Verze PHEV však díky posílenému elektromotoru nabízí o 35 koní vyšší kombinovaný výkon (celkem tedy 265 koní) a je k dispozici pouze s pohonem všech čtyř kol.

Foto: Jiří Čermák

Umí jezdit úplně tiše a bez emisí, přitom máte k dispozici 265 koní a nejste omezeni elektrickým dojezdem. Skvělá kombinace!

Hlavní rozdíl je však ve výrazně větší trakční baterii – ta má kapacitu 13,8 kWh (místo 1,49 kWh u HEV) a nabíjí se ze zásuvky (AC 7,2 kW, takže ho nabijete zhruba za dvě hodinky). Při plném nabití slibuje dojezd až 62 km a realita není o mnoho horší, takže zvlášť v plouživém městském provozu plném přískoků od semaforu k semaforu a popojíždění v zácpách snadno ujedete přes padesát kilometrů.

Foto: Jiří Čermák

Elektřinu si můžete pošetřit na později, třeba do města místo na okresky, nebo ji využívat déle v hybridním režimu pro nižší spotřebu na delších cestách

Když vám pak elektřina dojde, zapojí se skoro neznatelně do hry benzinový motor. I při jízdě v hybridním režimu (bez nabíjení) je Tucson PHEV výjimečně efektivní – snadno se vejdete pod pět litrů na sto. To je o zhruba o litr a půl méně než v případě hybridního nebo dieselového Tucsonu.

Výkonu máte vždycky dost, protože na co nestačí elektromotor, to dožene spalovací motor. Těch celkových 265 koní nedělá z Tucsonu sporťák, spíš je berte jako dobrý nástroj pro řešení složitějších dopravních situací (předjíždění nebo připojování do rychlejších pruhů). Verze PHEV je totiž ještě o 170 kilo těžší než HEV a tomu odpovídá chování auta a naladění jeho podvozku – Tucson PHEV je zaměřený primárně na pohodlí a do zatáček se nevrhá vyloženě s nadšením, ale spíš s rozvahou. Důležitější tak je, že souhra obou pohonů je tak propracovaná a efektivní, že většinou ani nevíte, jestli jedete na benzin nebo elektrony – jízda je v obou režimech tichá, hladká a pohodová.

A přesně to od rodinného SUV očekáváte. Taky očekáváte dostatek prostoru pro posádku i její zavazadla, maximální komfort a snadné řízení, a to mají všechny verze Tucsonu už v základní výbavě. Pokud tedy toužíte po elektrifikovaném pohonu, jezdíte většinu času po městě a v jeho okolí a můžete nabíjet doma nebo v práci, Tucson PHEV může být tím pravým autem pro vás.

Plug-in hybridní verze není jen nejvýkonnější a nejúspornější Tucson v nabídce, je také nejdražší – v základu ho pořídíte za 899 990 Kč, tedy o 140 tisíc dráž než hybridní Tucson bez nabíjení ze zásuvky. Oproti němu však máte skutečný elektrický dojezd, a navíc PHEV je vždy pouze ve verzi s pohonem všech kol.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon132 kW (180 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment265 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min.
Elektromotor91 k a 304 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí265 k a 350 Nm
Převodovkaautomatická, 6 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 893 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,2 s
Maximální rychlost191 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)1,4 l/100 km
Objem palivové nádrže42 l
Kapacita baterie13,8 kWh
Elektrický dojezd62 km
NabíjeníAC 3,3 kW
Kola a pneumatiky235/50 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 500/1 865/1 650 mm
Rozvor2 680 mm
Objem zavazadlového prostoru558 l

Reklama

Sdílejte článek