Hlavní obsah

Hvězda mezi malými auty: Honda Jazz Crosstar je výjimečně prostorná a úsporná, ale kazí si to cenou

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Honda decentně modernizovala svůj nejmenší model, čímž Jazzu potvrdila pozici jednoho z nejlepších aut segmentu městských mrňousů. Jeho cena vám vžene slzy do očí, ale má svůj důvod – a vlastně vzato kolem a kolem není zase tak vysoká.

Článek

Honda Jazz je úžasně chytré malé auto. Svůj skromný půdorys využívá úplně naplno ve stylu MPV – se čtyřmi metry délky nabízí skvělý prostor pro posádku a 304litrový kufr k tomu (sklopte zadní sedačky a rázem je z toho 1 205 litrů). K tomu dostanete zadní sklopné sedačky Magic Seats, u kterých jdou kromě normálního sklopení opěradel také vyklopit sedáky, a vytvoří se tak velký nákladový prostor i za předními sedačkami. Fakt chytré!

Ještě chytřejší je ale hybridní pohon kombinující úspornou benzinovou patnáctistovku se dvěma elektromotory. Nebudu vás unavovat technikáliemi, ty si můžete nastudovat v našem starším článku – vy potřebujete hlavně vědět, že díky tomu Jazz v městských a nižších okreskových rychlostech funguje jako „elektromobil na benzin“ (takže je hbitější a tišší) a ve vyšších rychlostech si zachovává efektivitu spalovacího motoru.

A jak moc je efektivní, ptáte se? To záleží na trase a vaší šikovnosti – když se nebudete hlídat a budete jezdit i dálnice, jste v tom za 5,5 litru, při troše snahy to bude kolem 4,5 a při poskakování po městě a ploužení v kolonách spadne spotřeba ke 3,5 litru. Působivé, že?

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Vypadá jako malé MPV a fakticky jím i je. Mimochodem na kouli utáhne až 500 kilo.

Škarohlídi samozřejmě namítnou, že Jazz umí být poměrně hlučný. Jde o to, že při potřebě silnější akcelerace vytočí bezestupňová převodovka motor do vyšších otáček a tam ho drží pod krkem, dokud plyn (po pár sekundách) zase nepovolíte. Fakticky je to spíš poněkud nepřirozené (jsme zvyklí, že otáčky a s nimi i hluk stoupají a klesají podle řazení), než že by to bylo vyloženě nepříjemné.

A určitě to překousnete, protože motor Jazzu nemusíte tolik drtit – po modernizaci má totiž solidní kombinovaný výkon 123 koní (+14 koní díky silnějšímu elektromotoru) a zátah 253 Nm, reaguje tedy o něco bryskněji a přitom díky vylepšené převodovce pracuje jemněji. K tomu si připočtěte velmi přirozené řízení, s nímž je radost spolupracovat, a podvozek, kterému nevadí svižnější průjezd zatáček. Stačí tedy „nevysrabit“ a do zatáček tolik nebrzdit. Pak vás Jazz vtáhne do procesu řízení, a dokonce vám i vyloudí úsměv na tváři.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina je jednoduchá, přesto dobře vybavená, tak výjimečně prostorná a překvapivě praktická. Skvělou vychytávkou jsou držáky nápojů na palubní desce přímo před výdechy klimatizace – v horku vám tak chladný nápoj udrží chladný, v zimě horký nápoj udrží horký.

A ještě větší úsměv se vám na tváři rozlije, až si přečtete seznam výbavy – už v základu totiž dostanete rozsáhlý balíček bezpečnostních asistentů, jenž zahrnuje systém nouzového brzdění, udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách nebo čtení dopravních značek, k tomu 10 airbagů (!), LED světla s automatickými dálkovými, litá kola, centrál s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci, přední i zadní okna v elektrice, 7″ přístrojový štít a 9″ infotainment se 4 reproduktory a dvěma USB porty a mnoho dalšího.

To bohužel znamená opticky vyšší základní cenu na hranici 600 tisíc korun, ale s ohledem na základní výbavu, automatickou převodovku a úsporný hybridní pohon je to vlastně skvělá nabídka, pokud nemáte příliš hluboko do kapsy. A když už si to chcete udělat hezké, můžete přihodit dalších 40 tisíc za soft-roadovou verzi Crosstar s „drsným“ oplastováním a 16 mm světlé výšky navíc.

Ale nemusíte, protože verze Crosstar dává smysl jen zámožnějším chalupářům. Navíc už normální Jazz je skvělé auto, prostorné, praktické, úsporné, spolehlivé a především uživatelsky přátelské, takže si ho rychle zamilujete (tedy pokud nejezdíte denně dálnice, ale spíš město a okolí, abyste nejlépe využili jeho hybridní pohon). Mezi malými auty patří k tomu nejlepšímu, co si můžete koupit. Tedy pokud na to máte…

Tak zpět k cenám: Díky akční slevě 20 tisíc korun začíná Honda Jazz na částce 599 900 Kč, vyšší výbava Advance pak stojí o třicet tisíc víc (za ně dostanete třeba sledování mrtvých úhlů, bezklíčový přístup a startování, polokožený interiér, navigaci a pár dalších laskomin) a speciální verze Advance Sport a Advance Crosstar pořídíte za 669 900 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + 2x elektromotor
Zdvihový objem1 498 cm3
Výkon79 kW (107 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment131 Nm při 4 500 – 5 000 ot./min.
Elektromotor90 kW (122 k) a 253 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí122 k a 253 Nm
Převodovkaautomatická, e-CVT
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 320 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,7 s
Maximální rychlost175 km/h
Spotřeba (kombinace)4,8 l/100 km
Objem palivové nádrže40 l
Kola a pneumatiky185/60 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)4 105/1 725/1 556 mm
Rozvor2 520 mm
Objem zavazadlového prostoru304 l

Reklama

Související témata:
Načítám