Hlavní obsah

MG chce českým chalupářům zamotat hlavu. Má pro ně obyčejný kombík… akorát na elektřinu

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V době uvedení na český trh bylo MG5 jediným čistě elektrickým kombíkem, který se vůbec dal koupit. Všechno ostatní byly hatchbacky, crossovery a tak dále, mnohdy ještě velmi futuristických tvarů a s výstředními interiéry. MG5 na to ale jde z úplně jiné strany.

Článek

Kdybyste na příď tohohle auta přilepili velkou mřížku chladiče, stalo by se z něj naprosto nevýrazné, ničím nevybočující anonymní auto z davu. Od předních kol dozadu je karoserie MG5 zaměnitelná s mnoha dalšími generickými kombíky posledních let - i když nutno přiznat, že spíš minulé dekády, protože posledních, řekněme, pět let už se kombíky v Evropě příliš neprodávají, vytlačila je SUVčka a crossovery a najít dnes v modelové řadě automobilky skutečné kombi je věc čím dál vzácnější.

Podle mě je to škoda, protože vedle mnoha módních crossoverů je kombík většinou výrazně praktičtější volbou. Má větší a mnohdy praktičtěji tvarovaný zavazadelník, a navíc má nižší těžiště, takže se dá snáz naladit k příjemným jízdním vlastnostem. Což samozřejmě neznamená, že se tomu výrobce vždycky věnuje a dokáže z toho těžit. MG5 je ale velmi dobrý kombík, minimálně na svou třídu. Základní objem kufru je 479 litrů, zadní sedačka je dělená v poměru 40 : 60, v kufru je polohovatelná podlaha a tak dále.

Je pravda, že v kufru najdete sem tam i nějaké horší materiály nebo odkryté panty a také prostor nad hlavou zadních cestujících není zrovna zázračný, ale v dané třídě nejde o žádné překvapivé nedostatky. Trochu víc mě zklamal infotainment, který vypadá výrazně lépe než před faceliftem, a zpočátku se zdálo, že je i rychlejší a přehlednější. Jenže pak se mi začal zasekávat a musel jsem ho několikrát restartovat. Obecně mám pocit, že by elektronická výbava zasloužila doladit pečlivěji.

Na druhou stranu, elektrický pohon je dimenzovaný rozumně. Můžete si vybrat buď model s menší baterkou (50kWh) a silnějším elektromotorem (177 koní), nebo zvolit o 100 tisíc Kč dražší model s dlouhým dojezdem, který jsem měl v testu já. Má akumulátor o kapacitě něco málo přes 61 kWh a elektromotor o výkonu 156 koní. Není to trhač asfaltu, ale pružný je dostatečně, na předjíždění to stačí a neměl jsem pocit, že by mi scházel výkon. Výrazně víc jsem ho prostě nepotřeboval, pokud by ho ovšem bylo méně, už bych možná nadával. MG 5 je zajímavé auto, které mě každý den něčím překvapilo. Tři příjemná a tři méně příjemná překvapení jsem pro vás shrnul ve videu.

Načítám