Hlavní obsah

Mercedes-Benz C 220d – Dokonale konejšivý cestovatel

Foto: Lukáš Kukla
12. 1. 2022

Třída C je stále pilířem nabídky Mercedesu a jeho nová generace okoukala spoustu triků od luxusní třídy S, takže je podobně konejšivě pohodlná a rozmazlující, porce stovek kilometrů polkne jako malinu a udivuje u toho neuvěřitelně nízkou spotřebou. Prostě skvělé auto!

Článek

I auta mají duši. Těžko se popisuje a nedá se kvantifikovat, ale jasně ji poznáte za volantem. Správným malým autem budete s úsměvem na rtech svištět městskými ulicemi, ryzí sporťák je zase radost prohánět po okreskách, skvělé kabrio vás přiměje sundat střechu a nasadit kulicha i v mrazech a povedené MPV vás přemluví neprodávat vaše ratolesti do otroctví, i když tak příšerně zlobí.

Nový Mercedes třídy C je zase rozený cestovatel. Našeptává vám, abyste otevřeli autoatl… ehm, Mapy.cz, zapíchli prst do displeje a vyrazili na cestu, ať je jakkoliv dlouhá a ať je na jejím konci cokoliv. Je prostě radost trávit hodiny za jeho volantem a polykat stovky kilometrů, užívat si jeho příjemně snadné řízení (doplněné sofistikovanými asistenčními systémy), špičkové odhlučnění (neruší vás zvuk motoru ani hluk z okolí) a ukázkově pohodlný podvozek (a to i na 18" kolech), který k duchu Mercedesu dokonale sedí.

Foto: Lukáš Kukla

Sedět za volantem nové třídy C je učiněná radost

Hodně pomáhá i to, jak příkladně vychovaný je čtyřválcový diesel pod kapotou, který neobtěžuje žádným nedůstojným rachtáním. Při jízdě si jen kultivovaně přede a výrazněji ho zaslechnete pouze pod plynem, ale bryskně řadící devítistupňový automat ho zase rychle umravní. Verze 220d je ta prostřední ze tří dostupných dvoulitrových čtyřválcových turbodieselů a také tou nejlepší (verze 200d je o 37 k a 60 Nm slabší a o 80 tisíc levnější, silnější 300d sice nabízí o 65 koní a 110 Nm víc, ale připlatíte si za ni masivních 207 tisíc) – síly má na rozdávání a dokáže okouzlit nízkou spotřebou: dálnice umí do šesti litrů a na okreskách to srazíte klidně pod pět, takže v tom v průměru budete za nějakých 5,5 l/100 km.

Foto: Lukáš Kukla

Houpavý podvozek a perfektní odhlučnění z něj dělají nejpohodlnější auto segmentu

K ukázkové ekonomičnosti provozu přispívá propracovaná aerodynamika (třída C je sice stále tříprostorový sedan, ale pečlivě ohlazený a s propracovanými detaily, aby krájel vzduch co nejefektivněji), všechny spalovací motory (tři turbodiesely a čtyři turbobenziny spojené vždy s devítistupňovým automatem; v nabídce je navíc ještě plug-in hybridní varianta) jsou vybavené 48V mild-hybridním ústrojím, které při jízdě a brzdění sbírá elektřinu, kterou pak využívá pro napájení palubních systémů při čekání na semaforech s vypnutým motorem nebo jako podporu spalovacího motoru při akceleraci (dočasný boost 20 koní a 200 Nm).

Cestování na palubě je ale neobyčejně příjemné také díky propracovanému interiéru kopírujícímu propracovanou architekturu třídy S, akorát v light-verzi. Materiály jsou vysoce kvalitní a zpracování je skvělé, infotainment je chytrý (možná až moc, protože se v jeho hlubinách budete zprvu spíš topit, zvykat si budete muset i na dotykové ovládání na volantu), technika špičková (oblíbil jsem si přední kameru zaměřenou na světla semaforů, na něž z kokpitu občas těžko vidíte) a ambientní osvětlení patřičně náladové (tohle Mercedes opravdu umí). Připadáte si tu skoro jako v třídě S, která se při praní o dvě čísla srazila.

A to platí doslova, protože jestli má céčko nějakou slabinu, je to vnitřní prostor. Místa za volantem a hlavně na zadních sedadlech je tu prostě tak akorát (kufr se svými 455 litry je také spíše dostatečný, kombi nabízí objem o 35 litrů větší za příplatek 40 tisíc), žádné velké rozmazlování (což je třeba při srovnání se Superbem trochu zklamáním). Ale co naděláte, u prémiové konkurence to není o mnoho jiné – buď se s tím spokojíte, nebo musíte přestoupit do vyšší třídy.

Stísněnější interiér je však také to jediné, co se dá novému Mercedesu třídy C vytknout (no dobře, pár fajnšmektrů bude ještě postrádat šestiválce a fanoušci rychlosti opláčou konec osmiválce, který nahradí čtyřválcový plug-in hybrid). Jinak je to auto, které vás uspokojí užitnými vlastnostmi, přesvědčí zpracováním, zaujme komfortem a výbavou a okouzlí svým vyklidněným charakterem. Tohle auto je prostě osobnost!

Základní cena nového Mercedesu třídy C činí 1 061 170 Kč, za které pořídíte benzinovou verzi C 180 (170koňová přeplňovaná patnáctistovka), základní diesel C 200d stojí 1 137 400 Kč, testovaná C 220d začíná na částce 1 217 260 Kč. Silnější verze (C 220d a 300d, C 200 a C 300) pak můžete mít i s pohonem všech čtyř kol za příplatek 65 tisíc korun. Plug-in hybridní C 300e stojí 1 477 410 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu podél + 48V mild-hybrid
Zdvihový objem1 992 cm3
Výkon147 kW (200 k) při 4 200 ot./min.
Točivý moment440 Nm při 1 800–2 800 ot./min
Převodovkaautomatická, 9 stupňů
Pohonzadních kol
Pohotovostní hmotnost1 755 kg
Akcelerace 0-100 km/h7,4 s
Maximální rychlost242 km/h
Spotřeba (kombinace)5,1 l/100 km
Objem palivové nádrže66 l
Kola a pneumatiky195/60 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 751/1 820/1 438 mm
Rozvor2 865 mm
Objem zavazadlového prostoru455 l

Reklama

Sdílejte článek