Hlavní obsah

Mercedes-AMG EQE 43 4Matic SUV: Za změtí písmen se skrývá překvapivě zábavný elektromobil! Cena je ovšem drtivá

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Schopnost vymyslet autu emotivní a uchu lahodící jméno se Němcům prostě nedá upřít. Mercedes-AMG EQE 43 4Matic SUV je toho jasným důkazem. Ale dobře, přestanu být sarkastický, protože tohle auto je ve skutečnosti vážně dobré - navzdory tomu, že bych to do něj zpočátku vůbec neřekl.

Článek

Nemám rád SUVčka a crossovery. Mám rád auta nízká a lehká, a pokud možno s pěkným spalovacím motorem. Testovaný Mercedes není ani jedno z toho, je to vysoké auto o hmotnosti kolem 2,5 tuny, se dvěma elektromotory, obřími koly a karoserií připomínající oblázek obroušený řekou. EQE SUV má ze všech crossoverů Mercedesu nejnižší součinitel odporu vzduchu a je to na něm vidět.

Tohle je ovšem druhá nejvýkonnější verze, má 467 koní, což znamená, že umí akcelerovat skutečně mohutně. Ale s tím jsem tak nějak počítal, víc mě překvapilo, jak tohle auto dokáže jezdit. Kupodivu má kratší rozvor než jeho nižší sourozenec Mercedes EQE sedan, ale v tom netkví ta hlavní výhoda. Je tu totiž aktivně řízená zadní náprava, která ve městě zajišťuje fantastickou obratnost, na dálnici zase stabilitu, ale hlavně - na okreskách pomáhá až magicky maskovat hmotnost auta.

Nebojím se říct, že na zakroucených okreskách jsem se chvílemi přímo výborně bavil, i když mi maličko scházelo burácení slavného osmiválce, který měla AMGčka před lety. Zvuk si můžete zapnout i v tomhle autě, ale je zvláštní, kosmický a asi jsem na něj příliš starý, takže jsem radši jezdil potichu. Když mě pak přestalo bavit vymetání zatáček, stačilo přepnout do komfortního režimu a pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči zajistilo naprosto plavnou jízdu. Velká a těžká 22" kola jsou však znát a každý, kdo někdy měl auto na vzduchovém podvozku, vám řekne, že větší série ostřejších výmolů nebo kanálů je většinou nad jeho síly. Nejinak je tomu i tady.

Pochvalu si zaslouží i interiér, který dokáže ohromit hyperscreenem, tedy soustavou displejů přes celou šířku palubní desky, ale také krásným ambientním osvětlením a kvalitními materiály. Aby také ne, tohle je samozřejmě jedna z nejvyšších výbav a cokoliv jiného by bylo špatně. Za luxus a výkon se ovšem platí, a tak si na takovýto elektromobil musíte připravit přes 3,7 milionu Kč. Možná se ale dá ušetřit a návdavkem ještě dostanete lepší dojezd… Jak? To už se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám