Hlavní obsah

Tesla Model 3 začíná na 800 tisících. Co za ně dostanete?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový základní model Elona Muska dodržel ambiciózní cenu 35 tisíc dolarů, což je hodně zajímavá cifra, pokud vezmeme v úvahu americké ekologické pobídky a další případné vratky. S množstvím zásadních příplatků se ale cena značně nafukuje.

Článek

Nejde samozřejmě o žádnou šokující informaci, je zcela běžné, že s příplatkovou výbavou lze cenu základního modelu přestřelit tak, že se blíží nebo dokonce překonává základní verze modelů vyšších. Tesla Model 3 byla od začátku slibovaná jako elektromobil pro masy, který přinese nejnovější technologie za lidovou cenu odpovídající nejprodávanějším autům se spalovacími motory. Elon Musk tenhle slib z části plní, což je samo o sobě velkým úspěchem. Až první testy vozu předvedou, jak je na tom Model 3 jízdně, kvalitou zpracování apod. Už teď lze říct, že jeho řízení bude otázkou zvyku, protože jeho interiér má jeden jediný displej napravo od řidiče. Žádná kaplička přístrojů, žádný virtuální kokpit, prostě jeden obří tablet, na kterém je vše od ukazatele rychlosti po indikátor blinkrů. Absenci přístrojovky by možná vyřešil heads-up displej, ale ten podle všeho Tesla nenabízí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co nabízí za 35 tisíc dolarů, tedy cca 800 tisíc jsou osmnáctipalcová kola, standardní interiér, dojezd 350 km a akceleraci z nuly na sto za 5,6 sekund v autě s pohonem zadních kol. Pokud chcete prosklenou střechu, hezčí devatenáctipalcová kola, vyhřívané sedačky a pár USB portů navíc, připlatíte si za tzv. premium paket cca 180 tisíc korun. Dalších 210 tisíc korun si připlatí zákazníci, kteří touží po rychlejším modelu s vyšším dojezdem, konkrétně dojezdem 480 kilometrů a akcelerací z nuly na sto za pět sekund. A konečně vás čeká příplatek cca 120 tisíc korun, pokud chcete, aby se váš Model 3 uměl řídit sám, tedy mohl využívat stejného autonomního řízení jako větší modely S a X. Sdružením příplatkové výbavy do paketů Tesla cenovou politiku značně zpřehlednila, ale kdo chce Model 3 z letáků, ten musí počítat s cenovkou spíš kolem 1,5 milionu. A to se samozřejmě bavíme jen o americkém trhu.

Reklama

Načítám