Hlavní obsah

Tesla 911: To nejlepší z obou světů?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokud chcete být za každou cenu zelení, ale vypadat při tom stylově, máte jedinečnou šanci. Jen budete muset sáhnout hodně hluboko do peněženky. Co byste řekli klasické Tarze na elektrický pohon, která má rozumný dojezd a lepší dynamiku než originál?

Článek

Porsche 911 SC Targa patří designově mezi ty největší klasiky, takže představa, že do ní někdo cpe elektrický motor a nechává na podlaze fantastický šestiválec z původního auta, je vyloženě srdceryvná. Jenže pro britského úpravce za všech okolností platí heslo "Náš zákazník, náš pán". A tak vznikl speciální model pokřtěný Porsche 911 E. E jako elektrický, protože v zadních partiích téhle devětsetjedenáctky překvapivě najdete kufr - baterky se kvůli lepšímu rozložení váhy naopak nastěhovaly dopředu a vy můžete díky pořadu Fully Charged vidět, jak to vlastně celé funguje.

Pod kapotou 911 E se skrývá pohon z Tesly Roadster. To dělá z extrémně krásného Porsche velmi, velmi svižné vozítko, které zvládne stovku za 5,6 sekundy - o rovnou sekundu rychleji než spalovacím pohonem bičovaný originál. Přicházíte samozřejmě o fantastický zvuk, ten nahradí jen uniformní hukot. Výkon a adrenalin se ale zaručeně dostaví, takže je to celé o zvyku a překonání předsudků. Maximální rychlost je prý až 240 km/h a v autě můžete normálně řadit manuálním pětikvaltem (bez nutnosti sešlapovat spojku), což má vliv na přísun výkonu. Navíc má tohle Porsche podvozek naladěný spíše do sportovna a má velmi přímé řízení, takže rozhodně o zábavu za volantem nepřijdete. Dojezd je solidních 320 km. V reálných podmínkách to asi bude trochu méně, ale i tak je to jeden z nejzajímavějších elektromobilů, které jsme zatím viděli. A rozhodně nejhezčí!

Reklama

Načítám