Hlavní obsah

Suzuki má zásadní novinku – Sportovní cesťák GSX-S 1000GT

Foto: Suzuki

Novinky ze světa motorek vám zde zase tak často neprezentujeme, ale v případě nového cestovně-sportovního stroje od Suzuki uděláme výjimku. Tahle motorka se totiž podle nás vyloženě povedla a vypadá to, že půjde o parádně sladěný stroj, který by se mohl mezi silničními cestovateli dočkat velkého ohlasu. Už jen tím, že oživuje opomíjenou, leč mezi mnohými velmi populární kategorii.

Článek

Kdo se malinko vyzná v motocyklové modelové řadě Suzuki, ten už asi tuší, že základ tenhle cesťák (GT je zkratka pro Grand Tourer) našel v nedávno představeném naháči GSX-S 1000, potažmo v jeho polokapotované verzi GSX-S 1000F. Oproti těmto dvěma ale samozřejmě nabídne větší „cestovní nadání“ – tedy víc komfortu, víc praktičnosti, lepší jezdeckou pozici, lepší aerodynamiku, ale taky lepší technologie a lepší přístupnost pro jezdění ve dvou.

Začněme hluboko pod kapotami. Zde se ukrývá rám z hliníkových odlitků, v němž je zabudován motor – u Suzuki dobře známý litrový řadový čtyřválec, naladěný na výkon 152 koní při 11 000 otáčkách a točivý moment 106 Nm. Nádrž má slušných 19 litrů.

Foto: Suzuki

Hlavní část rámu s podsedlovou částí a kyvnou vidlicí

Na rám vzadu navazuje příhradová podsedlová část a samozřejmě i kyvná vidlice zadního kola, odpružená přepákovaným centrálním tlumičem. O přední zavěšení se starají obrácené a nastavitelné vidlice KYB o průměru 43 milimetrů. Brzdy dodalo Brembo a dva přední kotouče o průměru 310 mm brzdí čtyřpístové monoblokové třmeny. Na sedmnáctipalcových kolech jsou obuty pneumatiky Dunlop Sportmax Roadsport 2. Celková hmotnost motorky připravené k jízdě je pak 226 kilogramů.

A jelikož se jedná o moderní cestovní stroj, je tu samozřejmě spousta pomocné elektroniky. Elektronický plyn umožňuje 3 jízdní režimy a funkci tempomatu, nechybí ani povinné ABS a nastavitelná kontrola trakce. Světla jsou LED a k dispozici je USB zásuvka pro nabíjení telefonu.

Foto: Suzuki

Digitální přístrojovka se ovládá ovladačem na levém řidítku

O rychlejší, ale i pohodlnější řazení se pak stará oboustranné rychlořazení – nahoru se tedy řadí bez puštění plynu, dolů jen se zavřeným plynem, v obou případech bez použití spojky. Všechny parametry může jezdec sledovat na barevné digitální přístrojovce, podporující mimo jiné konektivitu s mobilním telefonem.

Jenže pouze o výbavě nový cesťák samozřejmě není. Podstatnější je komfort, a toho by mělo nové Suzuki nabídnout přehršel. Jízdní pozice byla oproti GSX-S 1000F mírně napřímena pro větší pohodlí na dlouhých cestách a ohromná pozornost byla věnována taky aerodynamice. Komplexní kapotáž moderního vzezření tak mohla zůstat pořád celkem minimalistická, přitom ale efektivně skryje jezdce před větrem. Nezbytností je i nastavitelné plexi. Myslelo se taky na pohodlí spolujezdce a na eliminaci vibrací.

O tom, že je jízda se spolujezdcem poměrně stěžejní, svědčí i následující video:

Nová motorka od Suzuki je prostě parádně vybavený, na druhou stranu nepřekombinovaný cesťák, který zvládne dlouhou štreku po dálnici, stejně jako svižnou pilotáž po zakroucených okreskách. Důležité ovšem je, že přichází do segmentu, jenž je v posledních letech výrobci tak trochu opomíjen. Stále více motocyklových značek přechází spíš do segmentu cestovních endur, byť spousta jezdců nedá na pořádnou kapotáž velkého silničního (ale přitom pořád nepříliš těžkého) křižníku dopustit. Něco nám říká, že tohle by mohlo mít úspěch.

Aktualizace: První kusy dorazí do Česka v první polovině příštího roku, a oproti včerejšku už známe i cenu! Tu české zastoupení stanovilo na 329 900 korun a nemohu si pomoci – s ohledem na výbavu, praktičnost a výkon je to vlastně super nabídka.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: