Hlavní obsah

Suzuki Jimny v nové úpravě vzpomíná na účast na Dakaru

Foto: Delta 4x4

Suzuki Jimny v dakarské úpravě. Drahé dakarské úpravě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Suzuki se s modelem Jimny povedla nevídaná věc. Jakkoliv jde o malé, levné, ale v terénu velmi schopné auto, které by bývalo mohlo snadno zapadnout v davu jiných, neuniklo pozornosti hned celé řady tunerů, kteří s ním předvádí nevídané věci. Německý úpravce se s ním například rozhodl vzpomenout na svou účast na Dakaru.

Článek

Co se vám vybaví, když se řekne Suzuki Jimny? Malé SUV s terénními schopnostmi? Nebo zmenšené dvojče Mercedesu třídy G? Hned několik úpravců ho k tomuto velikánu prémiové automobilky připodobnilo a nutno říct, že velmi dobře! Ovšem Jimny nemusí vypadat jen jako kopie Géčka, může v sobě ukrývat vlohy pro extrémní terénní závody, konkrétně třeba pro Dakar. Kdepak, nespletli jsme se! Německá tuningová dílna Delta 4 x 4 vám to dokáže. Na poslední generaci modelu Jimny se rozhodla ukázat a připomenout, že v roce 1982 jeli zakladatelé uvedené firmy, Josef Loder a Dr. Alois Schneck, tuto náročnou soutěž právě se závodním Jimnym LJ80.

A jak jinak uctít oba zakladatele i jejich účast na snad nejnáročnější terénní rallye na světě? Znovuzrozením jejich závodního speciálu, a sice v novém balení. Technici z Delta 4 x 4 propůjčili čtvrté generaci modelu Jimny velkou spoustu změn. Autu dali nový, o 50 mm vyšší podvozek (pokud si připlatíte, dopřejí autu jiný, ještě o dalších 30 mm vyšší), ochranu podvozku, 16palcová kola obutá do speciálních terénních pneumatik Mickey Thompson Baja STZ v rozměru 285/75, přídavný světlomet na stranu řidiče, nové nárazníky, naviják, zahrádku nebo hodně drsně vyhlížející beranidlo, které ovšem nějakým zázrakem splňuje bezpečnostní standardy EU.

Výsledek podle nás vypadá prostě báječně, jen nevyjde na pár korun. K ceně auta, které v České republice startuje na částce 396 900 Kč, musíte připočíst několik dalších položek. Tak třeba tu hodně povedenou sadu kol. I s obutím vyjde na 3 800 eur, tedy bezmála 100 000 Kč. O něco levnější je podvozek, který vyjde na 990 eur, tedy nějakých 25 000 Kč. Pokud budete ale chtít ten vyšší, je potřeba ke zmiňované částce přidat ještě 850 eur navíc, tedy celkem asi 47 000 Kč.

Tím to ale rozhodně nekončí. Dalších 390 eur (10 000 Kč) dáte za přídavný světlomet, beranidlo pak stojí taktéž 390 eur, střešní zahrádka 900 eur (23 000 Kč) a naviják 1 200 eur (30 600 Kč). Celkem tedy tato úprava vychází na bezmála 200 000 Kč. Ceny dobových polepů neznáme, ale je jasné, že ty už se v celkové částce docela ztratí. Jakkoliv přetřásaná úprava nevypadá vůbec špatně, přijde nám opravdu hodně drahá. Možná až nepřiměřeně.

Reklama