Článek
Už když začal Ford prodávat v Číně budgetový model pojmenovaný Escort, který ovšem s hatchbackovou legendou neměl nic společného, mělo nám dojít, že historie je tu jen od toho, aby se znovu a znovu dojila. Jedna věc je, když si Honda postaví novou NSX, která sice vypadá jinak a má jiný pohon, ale pořád spadá alespoň plus mínus do stejného segmentu. Jenže Mitsubishi Eclipse bylo odjakživa cenově dostupné kupátko, nijak zvlášť výjimečné. Nebýt prvního dílu Rychle a zběsile, který proslavil druhou generaci tohoto vozu, asi by si na Eclipse nikdo nevzpomněl. Jenže tuningová scéna se téhle předokolky s přeplňovaným dvoulitrem ujala a Eclipse se tak na pár let stala oblíbeným artiklem mezi samo-domo tunery. A ti teď s šokem sledují, že se jejich "ikona" vrací zpátky do hry, ovšem jako plnohodnotné SUV.
Je to ironie, protože v novém balení bude Eclipse pravděpodobně mnohem populárnější než původní kupátko. Mitsubishi definitivně ustupuje od tradičních osobáků a sází všechno na SUV vlnu. Je to jeden z důvodů zaříznutí Lancera, na jehož místo nastoupí právě Eclipse, designově vycházející z konceptu Mitsubishi XR (finální podobu si ovšem automobilka šetří na autosalon v Ženevě, takže se musíte smířit s pár let starými obrázky XR - výsledek bude líbivý, ale trochu méně, než bychom chtěli, ostatně jak už to tak bývá). Redaktoři britského Auto Expressu už jezdili se zamaskovanou mulou, která měla pod kapotou přeplňovanou patnáctistovku a automat CVT. Závěry nejsou překvapivé. Auto je na zkráceném podvozku Outlandera s víceprvkovou zadní nápravou velmi schopné a pohodlné, uvnitř prostorné a s CVT tak trochu líné. Jinými slovy má předpoklady se prodávat na globálním trhu jako čerstvě upečený chleba.
A protože je Mitsubishi opravdu hodně rozjeté, chystá Nissanu další vrásku do čela, tentokrát v podobě konkurence Nissanu Juke. Vůz by měl vycházet z konceptu Mitsubishi eX a dočkat bychom se ho mohli už v roce 2019. A pokud chce automobilka pokračovat v absurdním vykrádání hrobů, může ho pojmenovat třeba Colt.