Článek
Maličkaté Subaru 360 je prvním autem této značky a určitě si podobnou poctu zaslouží. Díky tomuto ocenění se tak tento dědeček dožije i budoucích generací. Světlo světa spatřila třistašedesátka už v roce 1958. Pohání jí vzduchem chlazený dvouválec o objemu 356 kubíků s výkonem 25 koní. Váží lehce přes 400 kilogramů, takže výkon asi opravdu nebude problém.
Subaru 360 bylo dostupné, spolehlivé a efektivní, navíc se podílelo na motorizaci Japonska, když umožnilo lidem sesednout z kol a začít se dopravovat tak, jak se na nejinteligentnější tvory na zemi sluší, tedy rychle, bezpečně a v pohodlí. Pro Japonsko znamená malé Subaru totéž, čím je Mini pro Británii, Fiat 500 pro Itálii, kachna pro Francii a Brouk s Trabantem pro obě části Německa. Kdoví, třeba se časem dočkáme dalších ocenění pro značku z koncernu Fuji Heavy Industries. Kdo další by si podle nás zasloužil pozornost porotců?
Subaru Leone
Kompaktní auto z let 1971 až 1994 bylo přímým předchůdcem Imprezy. Na svém kontě má ale dvě prvenství, když jde o první celosvětově prodávané Subaru a také o první čtyřkolku. Už v roce 1972 se totiž do nabídky dostalo kombi Leone s pohonem všech kol.
Subaru Impreza WRX STI
Imprezu prostě nemůže srdcař vynechat, protože je to auto s obrovským kusem rallyové historie za sebou. Všem se nám vybaví modrá barva, zlatá kola a polepy 555. Byla to právě sportovní Impreza (homologovaná jako Impreza 555) která dovezla značku k prvnímu titulu mezi jezdci pro námi milovaného Skota Colina McRae. A pak jich ještě pár přibylo
Subaru Legacy Outback
Objevilo se v roce 1994 na základě druhé generace kombíku Legacy. A vlastně nám odstartovalo a módu oplášťovaných zvýšených kombíků, na které se svezli později Volvo XC70 a Audi Allroad. Navíc je to jedno z mála aut, které je tak dobré, že se na tom shodnou všichni z moderátorské trojice Clarkson/Hammond/May a to se zas tak často nestává.
Subaru BRZ
Současný model bude muset teprve prověřit čas, jestli se stane legendou. Jenže už to, že se značka odhodlala k tomu, aby ve spolupráci s Toyotou představili čistě zábavnou hračku, to je v dnešní době rozpočtů, downsizingu, EuroNCAP a ekonorem unikátní. Kupé s klasickou koncepcí FR a pohledným designem má jen pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem. Subaru ale dodalo to, co umí brilantně, tedy dvoulitrový atmosférický boxer o výkonu 200 koní. Kdo se v něm nikdy nesvezl, nemá právo kritizovat.