Hlavní obsah

Špatné zprávy: Modely GLE a GLS od divize AMG budou hybridy

Foto: Mercedes-AMG

Nejsilnější verze modelu GLS (na fotografii) a jeho menšího bratra GLE budou od nynějška hybridy. Ale není se čeho bát!

27. 11. 2019

„Dobrá zpráva je, že díky tomu nabídnou výkon přes 600 koní!“ Ona ta ekologie koneckonců má i své klady. Podobně jako před pár lety „zneužily“ hybridní pohon hypersporty typu Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918, to teď zkouší také Mercedes se svou divizí AMG. Hlavní účel je jasný – výkon a rychlost nesmí zemřít!

Článek

Ne, že bychom tu u nás byli velkými fandy těžkotonážních, leč rychlých SUV, vlastně méně je někdy více. Ale líbí se nám přístup Mercedesu, potažmo jejich sportovní divize AMG. Jedno je evidentní – světových zásob ropy nepřibývá, a lidstvo se na to musí začít připravovat. Ale elektrifikace nemusí být jen nudná a nést s sebou samá negativa. Protože jak kdysi řekl americký moderátor a automobilový fanda Jay Leno: „Automobil byl kdysi zachráncem pro koně. Do té doby koně dřeli a vykonávali těžkou práci. Nyní je můžeme využívat k rekreaci. A elektromobily budou zachránci sportovních aut.“

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ kromě dlouhého jména zaujme také svými výkony, které polekají nejeden sporťák

Záchrana planety vlastně nemusí být nutně šedá, nezáživná a mnohdy povrchní záležitost, jak už naznačily i výše zmíněné hypersporty. Díky tomu, že teď motorům nových Mercedesů-AMG GLE 63 4MATIC+ a GLS 63 4MATIC+ sekundují ještě elektromotory, nemusí mít vedení AMG a ani majitelé těchto vozů tak černé svědomí.

Pokud jste se obávali, že minimálně dva válce spalovací motor pod kapotou těchto monster ztratil, jste na omylu. Pořád se tu bavíme o 4,0l strojovně V8 twin-turbo, která dává 603 koňských sil a 850 newtonmetrů. Ty posílá systém 4MATIC a automatická převodovka na všechna čtyři kola. A jelikož pomáhá 48voltový, tzv. „mild-hybrid“ systém o výkonu dalších 21 koní a 250 newtonmetrů, spalovací motor se tolik nenadře a díky tomu nevypustí do ovzduší tolik „oxidů uhličitých“, jak by řekl Jeremy Clarkson.

Jinými slovy, vůz se systémem „mild-hybrid“ může úplně vypnout spalovací motor, když není velký výkon potřeba, třeba když je auto poháněno silou gravitace a setrvačnosti (třeba při jízdě z kopce), nebo když brzdí. Právě proto je jeho součástí také vychytaný Start-Stop systém, který je neustále v pohotovosti. Nevýhodou mild-hybridu oproti běžnému hybridu je, že neumí jezdit pouze na elektřinu – ta tu slouží pouze jako pomocník spalovacího motoru. Samozřejmostí je systém rekuperace brzdné energie, která je pak použita právě jako výkonová „injekce“ při rozjezdech nebo při předjíždění.

Je tedy evidentní, že síla ani jednomu z nových modelů chybět nebude. Sedmimístné GLS dosáhne v silnější verzi S stokilometrové rychlosti z klidu za 4,2 vteřiny a bude pokračovat až na rychlost 250 km/h. Kompaktnější GLE to zvládne za 3,8 vteřiny a přestane zrychlovat až ve 280. Tomu říkáme pořádně rychlý autobus! Podobný hybridní systém můžeme v příštích letech očekávat i v ostatních modelech AMG.

Oba vozy pak dostanou novou devítistupňovou převodovku, vzduchové odpružení a pohon všech kol, který umí vždy poslat výkon na tu nápravu nebo dokonce kolo, kde se dá síla nejlépe využít. Charakteristická mřížka AMG, velmi decentní bodykit a 21palcová chromovaná kola je pak spolehlivě odliší od bratrů bez přídomku AMG.

AMG-GLE i GLS mají celkem 7 jízdních režimů, přičemž v terénních Trail a Sand umí vzduchový podvozek „přifouknout“ světlou výšku až o 55 mm. I když nevěříme tomu, že to kdy nějaký majitel těchto aut plně využije. Na silnici se pak podvozek průběžně stará o udržování stability vozu a kontrolu náklonů. Pro zájemce jsou na přání i keramické brzdy, i když kdoví, zda se to vyplatí.

Interiér je potom klasický moderní Mercedes – volant AMG, exkluzivní sedadla a nějaký ten karbon, abyste nezapomněli, že jedete v SUV, které se nezalekne ani sporťáku. Palubní systém zahrnuje velký dotykový displej a skvělé audio Burmester.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama