Hlavní obsah

Sny Fordu o brutálním Focusu RS500 se pomalu rozplývají

Foto: Archiv Garáž.cz

Podle šeptandy existuje zhruba třicetiprocentní šance, že Ford limitovanou sérii se 400 koňskými silami postaví. Nejde přitom o peníze, protože předchozí generace RS500 se vyprodala během 12 hodin.

Článek

Připomeňme jen, že předchozí Ford Focus RS500 přišel v 500 kusech (odtud ono označení) s motorem vyhoněným na 350 koní, unikátními barevnými kombinacemi a řadou dalších doplňků. Nově slíbená verze by měla být ještě o něco brutálnější, částečně i proto, že nové RS na 350 koních startuje a RS500 by tak mělo z 2.3 Ecoboostu vytáhnout až 400 koní, čímž by se čtyřkolka od Fordu dostala na dostřel evropské (=německé) elitě. Kromě silnějšího motoru by prý měla i zhubnout cca metrák, ovšem nikoliv na úkor výbavy. Spekuluje se o několika karbonových prvcích a další redukční dietě tam, kde to zákazníka neurazí - RS500 tak samozřejmě bude mít klimatizaci, rádio a zadní sedačky. Jestli tedy vůbec bude. Jako titulní obrázek jsme vybrali Ford Focus RS od Roushe, tuningovou mlátičku z letošního tuningového veletrhu SEMA, která je obřím turbem nafoukaná na 500 koní. Dost možná to bude jediná brutální verze, kterou kdy uvidíte.

Foto: Archiv Garáž.cz

Důvod? Ford se v USA potýká se sníženou poptávkou po Mustanzích. Částečně je to dáno nástupem novějšího Camara, ke kterému se teď stahují koncoví zákazníci i fleety, částečně tím, že starší generace, která vždycky držela Mustangy nad vodou, se definitivně přesouvá do pohodlnějších a praktičtějších vozů. Mustangy jsou pro ně příliš sportovní, Focusy příliš malé - i proto Ford ohlásil, že v následujících letech se bude odklánět od hatchbacků ke crossoverům, což samo o sobě není žádné překvapení. Čtyřsetkoňový Focus by pravděpodobně v limitované edici prodeje Mustangu nijak neohrozil, ale situace už je tak poměrně kritická, a tak možná nechce Ford dráždit hada bosou nohou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Navíc by na produkci a propagaci RS500 neměl příliš času. Na Nordschleife už ji má odtestovanou, ale pravděpodobně mu nevyhovuje timing. Úplně nový Focus by se totiž měl představit už během roku 2017 a pouštět vedle toho do světa bok po boku nejrychlejší verzi předchozí generace, to už je asi moc starostí. Na druhou stranu Ford si RS modely vždycky šetřil až na úplný konec generačního cyklu. Třeba jen kalí vodu a s brutálním RS500 se vytasí, až to budeme nejméně čekat. Naděje umírá poslední.

Reklama

Načítám