Hlavní obsah

Slánský okruh s veteránem

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V sezóně je každý víkend tolik akcí, že člověk občas neví, kam se vydat. A pro letošní rok to platí dvojnásob. Původně jsme chtěli zajet na Ústeckou veterán rallye, ale kamarádi nás přesvědčili, abychom se zúčastnili mně neznámého Slánského okruhu. Vcelku jsem to uvítal, neboť do Slaného je to výrazně blíž, než do Ústí nad Labem.

Článek

V sobotu jsme do Slaného dorazili Talbotem Horizon mojí přítelkyně kolem půl desáté a na náměstí se vešli jako jedni z posledních. Překvapilo mne, kolik rozdílných aut se tu sjelo. Od předválečných aut až po limitní 30 let stará auta. Mezi nimi bylo několik skutečně neobvyklých modelů, jako například Lancia Gamma, Datsun 280, Fordy Escort XR3i a LTD, nebo zcela unikátní Bitter CD. Samostatnou kapitolu tvořila sekce asi deseti historických traktorů. Za nimi stály vyřazené nákladní automobily, většinou vojenské Tatry a Pragy. Největším vozidlem byla ale jednoznačně Tatra 148 s návěsovou cisternou Benzina. 

Foto: Archiv Garáž.cz

V 11.30 byl vyhlášen start závodu, který měl 7 kontrolních stanovišť, všechny umístěné v nedalekém okolí na západ od města. Trasa určena nebyla, závodníci měli projet pouze všechny stanoviště dle vlastního uvážení. Na stanovištích byly úkoly jako zastavení přesně metr od dopravní policistky, nebo spojování šroubků a matiček poslepu na čas. 

Ve čtyři hodiny byla poslední možnost k odeslání itineráře a v 5 hodin došlo na slavnostní vyhlášení. To už byla sice asi třetina účastníku pryč, ale nevadilo to, přesto bylo před podiem skutečně hodně lidí. Celou akci provázelo příjemné letní počasí a celkově naprosto pohodová atmosféra. Pokud to půjde, příští rok pojedeme rádi znovu.

Autor: Jan Voříšek

Reklama

Načítám