Článek
Jak současné trendy v automobilovém světě velí, jedná se o kompaktní SUV. Délka vozu Vision In je 4 256 mm, rozvor činí 2 671 mm. Díky protáhlým liniím a dlouhému rozvoru má auto vypadat na první pohled větší. Výrazný a poměrně robustní vzhled dokresluje také velká kapota motoru nebo 19palcová kola. O pohon se má postarat benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní).
Škodovka ještě před oficiálním odhalením vypustila do světa vizualizace konceptu. Na snímcích, které jsou zatím k dispozici, nás zaujaly například osvětlené krystalické prvky na předních LED světlometech, zadních světlech, masce chladiče i na výrazné světelné liště na zádi vozu. Atraktivní je také metalická oranžová barva karoserie.
Podle výrobce se můžeme (nebo spíše naši indičtí kolegové) těšit na ty nejmodernější technologie. Pro zájemce budou v nabídce i v současnosti velmi oblíbené alternativní veganské materiály v interiéru vozu. Dekorační lišta přístrojové desky se inspirovala indickou metodou potisku látek kalamkari, při které jsou tradiční, vzorované látky potištěny ručně vyřezávanými dřevěnými razítky. U potahů sedadel je použita buď kůže činěná extraktem z rebarbory, inovativní bio kůže, kůže činěná extraktem z plodu dubu nebo alternativa kůže Piñatex, která se získává z listů ananasu.
Studie Vision IN zaujme nejen zvenčí, ale i uvnitř
Strop je pak vyroben z recyklovaného umělého vlákna a dekorační lišty jsou z pravého křišťálu. Digitální éru ve voze má představovat digitální asistent ovládaný krystalickým prvkem umístěným uprostřed přístrojové desky, volně stojící centrální obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 12,3 palce (přes 31 cm), individuálně konfigurovatelný virtuální kokpit nebo systém shift-by-wire k ovládání sedmistupňové automatické převodovky DSG.
Představení studie Vision IN proběhne v indickém Novém Dillí na autosalonu Auto Expo, který se koná od 7. do 12. února. My se na autosalon dostaneme ale už o den dříve v rámci novinářského dne, první dojmy z této horké novinky tak můžete očekávat již na konci tohoto týdne. Škodovka navíc v Novém Dillí kromě studie Vision IN představí také jako novinku na indickém trhu model Karoq, dále modernizovanou vlajkovou loď v podobě Superbu, model Rapid ve verzích Monte Carlo a Matte Concept 1,0 TSI, ale také Kodiaq nebo sportovní Octavii RS 245.
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
A proč dojde k představení nového konceptu právě v Indii a ne třeba o pár týdnů později ve švýcarské Ženevě? Zaprvé se jedná o vůz určený pro indický trh a za druhé Škodovka už od června 2018 zodpovídá v rámci projektu India 2.0 za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen právě na indickém trhu. Důležitým milníkem bylo v říjnu roku 2019 sloučení tří společností koncernu Volkswagen Group India, zabývajících se výrobou a prodejem automobilů, do nově vzniklé společnosti s názvem Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL). Indie je obrovský trh, který má nejspíš největší růst ještě stále před sebou, a tak ji rozhodně není radno přehlížet.