Hlavní obsah

Škoda odhaluje další informace o novém modelu Slavia

Foto: Škoda Auto

Úsporné a výkonné motory, bohatá bezpečnostní výbava a kompaktní rozměry při zachování štědrého prostoru uvnitř – Škoda Slavia rozhodně má co nabídnout

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oficiální představení Škody Slavia v plné parádě, a tedy i bez kamufláží, se rychle blíží. Mladoboleslavská automobilka tak postupně uvolňuje další informace, například i motorizace, které budou Slavii pohánět. Slibuje rovněž bohatou škálu asistenčních systémů a v závislosti na výbavě až šest airbagů. Že nás ale napínají, že? Rošťáci jedni…

Článek

Škoda Slavia se přitom představí ještě letos. Po modelu Kushaq jde o druhý vůz, který je součástí modelové ofenzívy automobilky Škoda na indickém trhu. Slavia je postavena na platformě MQB-A0-IN, která je speciálně vyvinuta pro indický trh. Z typu Slavia se navíc pomalu ale jistě začíná klubat pohledný kus auta – není to nakonec škoda, že se do rodné země nepodívá?

Foto: Škoda Auto

Ze Škody Slavia se začíná klubat pohledný kus auta. Není škoda, že s ní automobilka počítá jen pro indický trh?

Pojmenování Slavia odkazuje na historii značky, která se začala psát v roce 1895. Rok po založení společnosti pánové Laurin a Klement vyvíjeli jízdní kola a prodávali je do širého okolí – uhodli jste, ta kola nesla jméno Slavia. Vzhledem k orientaci modelu na indický trh jde i o vhodnou příležitost oprášit toto tradiční jméno, které bude vždy odkazovat na slovanské kořeny vozu.

Koncern Volkswagen investuje celkem jednu miliardu eur do projektu India 2.0. V první fázi se dobře osvědčily modely Octavia a Superb, které připravily vhodnou půdu pro rozšíření řad – takže nyní může automobilka přejít takzvaně do ofenzívy. První vlaštovkou fáze India 2.0 byl typ Kushaq, následovat jej bude právě Slavia.

Mateřský koncern Volkswagen má navíc v podnik Škoda Auto velkou důvěru – právě mladoboleslavská Škodovka bude zodpovídat za veškeré „operace“ koncernu VW na indickém trhu. „Po úspěšném uvedení kompaktního SUV Škoda Kushaq, doplní nabídku nová Škoda Slavia. Jsem přesvědčen, že tímto sedanem získá značka Škoda v Indii nové zákazníky“, řekl Thomas Schäffer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. „Podnikli jsme další krok ke splnění našeho ambiciózního cíle stát se přední evropskou automobilkou na indickém trhu.“ dodal.

Foto: Škoda Auto

Škoda Slavia dostane dva motory TSI. V základu bude šestistupňový manuál, za příplatek však bude šestistupňový automat, respektive sedmistupňové DSG

Naneštěstí se musíme ještě chvíli spokojit se Slavií schovanou pod pestrou kamufláží – ta je mimochodem výsledkem designérské soutěže. Už teď však víme, že Slavii budou pohánět dva výkonné a zároveň úsporné motory TSI, že kombinuje kompaktní vnější rozměry se štědrým prostorem na palubě, a že disponuje rozsáhlou bezpečností výbavou s až šesti airbagy a celou armádou asistenčních systémů.

Rozměry modelu Slavia jsou potom následující – délka 4 541 mm, šířka 1 752 mm, výška 1 487 mm a rozvor činí 2 651 mm. I přes slušný prostor na palubě si tak zachovává poměrně kompaktní rozměry, které budou pro zákazníky velmi užitečné v přeplněných indických městech.

Jak už zaznělo výše, o pohon se budou starat dva motory TSI – tříválcový 1,0 TSI o výkonu 115 koní (88 kW) a čtyřválcový 1,5 TSI o výkonu 150 koní (110 kW). Oba motory budou pohánět přední kola, standardem je potom šestistupňová manuální převodovka. Pro motorizaci 1,0 TSI je možné si připlatit za klasickou šestistupňovou automatickou převodovku s měničem, v případě 1,5 TSI si budou moci indičtí zájemci připlatit za sedmistupňové DSG.

Foto: Škoda Auto

U prvního indického modelu Kushaq si zákazníci pochvalovali robustní konstrukci, úroveň bezpečnosti, kvalitu a skvělý poměr ceny a užitné hodnoty. Stejné vlastnosti nám Škoda slibuje i u typu Slavia

Škoda Auto zřídila novou výrobní linku v indické Púně, kde budou vznikat platformy MQB-A0-IN, na kterých budou jezdit všechny vozy Slavia. Úroveň lokalizace výroby by díky tomu měla dosahovat až 95 %.

Reklama

Načítám