Článek
Když se v Evropě poprvé objevila zvláštně vypadající auta s tenkým pruhem LED pozičních/potkávacích světel u horní hrany kapoty a velkými dálkovými světly pod nimi (Jeep Cherokee, Citroën C4 a aktuálně i evropský Kamiq), mysleli jsme si, že je to kvůli odlišnému čínskému vkusu. Jenže striktně čínský Kamiq GT se od toho evropského liší především tím, že má naopak klasické uspořádání předních světel. Co to má být?

Ruku na srdce – nevypadá příď čínského Kamiqu GT přeci jen lépe než ta evropská?
Když se důkladně podíváte na skici, vážně se zdá, že hlavní odlišnost evropského Kamiqu a nového čínského Kamiqu GT je v přídi podobající se designovému jazyku blížící se čtvrté generace Octavie – tenká trojúhelníková LED světla, velká maska a vykousnutí otvoru sání v nárazníku. Ostřeji řezaná záď si z evropského Kamiqu vypůjčila tenká LED světla, kterými nahradila velká světla čínské verze.

Zezadu čínský Kamiq GT hodně připomíná evropskou verzi. Akorát vypadá ještě o kus lépe díky chromovaným/stříbrným designovým prvkům. Těch se v Evropě také nedočkáme...?
Kamiq GT díky tomu vypadá dynamičtěji, což potvrzují i stříbrné doplňky v předním i zadním nárazníku (kde je také pás odrazky přes celou šířku, jako to mají v Evropě pouze verze RS), specialitou je také ozdobný chromovaný rámeček masky chladiče a lišta táhnoucí na spodní hraně oken od A-slopku a zabíhající až do D-sloupku, kde se vizuálně napojuje na chromované střešní ližiny. Samozřejmostí jsou také velká kola z lehké slitiny s leštěnými detaily.
Čínský Kamiq GT je prostě sekáč a nám začíná být vážně líto, že se jej v Evropě nedočkáme – stejně jako podobně fešáckého Kodiaqu GT. Vůbec nechápeme proč, určitě by se tu obě auta prodávala jako o život. A už se nezkoušejte vymlouvat na odlišný čínský vkus!