Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Škoda Fabia čtvrté generace odhaluje svou siluetu

Foto: Škoda Auto

Představení čtvrté generace nejoblíbenějšího vozu českých soukromých majitelů je na spadnutí. Na jaře tohoto roku – zatím bez bližšího určení – se ukáže zbrusu nová Fabia, opět modernější, vybavenější a technologicky pokročilejší než kterákoliv před ní. A dneškem startuje její postupné poodhalování. Začínáme siluetou!

Článek

Vůbec poprvé bude nová Fabia stát na koncernové modulární platformě MQB, konkrétně na její nejmenší podobě MQB-A0. Tu už v současné době využívá třeba o kousek větší Scala, potažmo od ní odvozené SUV Kamiq.

Na prvním oficiálním snímku je vidět mnohem zaoblenější a elegantnější linie střechy, než je tomu u aktuální třetí generace. Na prostoru pro posádku by to ovšem nemělo být nijak znát – ba naopak. Díky nové platformě totiž Fabia ve všech směrech povyroste. O kolik, to zatím nevíme, ale konkrétně by si měl například kufr polepšit o plných 50 litrů – ze současných 330 na 380. Jen pro představu, aktuální Fabia má rozvor 2 455 milimetrů, Scala potom 2 649 milimetrů. Očekáváme tedy, že nová Fabia bude někde na půl cesty mezi těmito hodnotami, podobně jako Volkswagen Polo, který na stejné platformě stojí už od roku 2017.

Dále Škoda hovoří o vyšší tuhosti karoserie, a tím i vyšší pasivní bezpečnosti, ale třeba i o nových asistenčních systémech nebo možnostech konektivity. Fabia by se v téhle oblasti mohla dočkat prakticky stejné výbavy jako zmiňovaná Scala a téměř stoprocentně půjde taky stejnou cestou ergonomie interiéru. To znamená méně tlačítek a větší propojení s dotykovým displejem, jenž se bude nacházet na vrchní části palubní desky.

První obrázek jsme v redakci zkusili pořádně zesvětlit, jestli ze stínů původní verze nevytane ještě něco víc. Zesvětlení zvýraznilo boční linii karoserie, která se táhne od předních světel k zadním, a taky podobu světel samotných. V nich je ve velké míře vidět stejný design, jaký nosí aktuální Octavia, což není nijak překvapující. Nová Fabia se tak sjednotí s většinou modelové řady.

Foto: Škoda Auto

Silueta po zesvětlení odhalila o trochu víc než původní tmavá verze

První tisková zpráva nakonec okrajově zmiňuje i motorizace. Hovoří se o nejnovější generaci nových zážehových motorů s přídomkem Evo, což v překladu znamená dnes už dobře známé tříválcové litry 1.0 TSI v úpravě pro nejnovější emisní normu. Větší čtyřválcové patnáctistovky se u Fabie pravděpodobně nedočkáme. Slíbená je klasická manuální převodovka i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, o hybridních variantách zatím není ani zmínka.

Již v úvodu jsem psal, že finální odhalení nové generace proběhne na jaře. Do té doby se ale celkem určitě dočkáme ještě několika menších „poodhalení“, podobných tomuto. Očekávejte je v horizontu týdnů!

Reklama

Sdílejte článek