Hlavní obsah

Silniční raketa: Monstrum od TechArtu dělá stovku za 2,5 s

Foto: TechArt Automobildesign GmbH

TechArt GTstreet RS

28. 2. 2019

Porsche 911 Turbo S platí za jedno nejrychlejších aut na světě. Díky pohonu všech kol mu nepřistřihne křídla vlhká vozovka a nevadí mu ani okresky, protože není široké jako parník. A když budete chtít, trasu Praha-Mnichov zhltne jako malinu. Jenže… co když se ze superauta stane hyperauto?

Článek

Toto monstrum z dílen TechArtu nese jméno GTstreet RS, a i když jeho název obsahuje slovo „silniční“, nejde nám do hlavy, jak něco podobného ještě může mít silniční homologaci. Tak předně: v TechArtu vydolovali z 3,8l ploché šestky dalších 190 koní oproti původním 580. Lví podíl na tom mají zbrusu nová turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Točivý moment 920 Nm bude zřejmě vyžadovat hodně silné krční svaly.

Naměřené hodnoty tak neblednou ani na pozadí parametrů hyperaut – z nuly na sto za 2,5 s, dvoustovku tam máte za 8,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezených (!) 340 km/h. K tomu není co dodávat, snad jen pro doplnění citujme slova Stevena Ratze, technického ředitele společnosti TechArt Automobildesign: „Na správné testovací dráze a na správných pneumatikách by nový TechArt GTstreet RS dosáhl i rychlosti kolem 360 km/h...“

„Povýšení“ na GTstreet RS zahrnuje také rozšiřující bodykit vlastní výroby z karbonu, který doplňují další aerodynamické pomůcky. Nic z toho však není na ozdobu – bodykit je plně funkční, a dokonce se podařilo zvýšit přítlak bez negativního vlivu na odpor vzduchu. Zadní křídlo je pak aerodynamická vychytávka sama pro sebe – je totiž chytré. V případě potřeby se umí rozšířit, a dokonce i sklopit o 15 stupňů pro maximální možný přítlak. Funkce nad formou? U tuningových společností to nebývá zcela běžné, proto chválíme.

Design ráfků také zčásti diktovala aerodynamika – jsou kované s centrální maticí a jejich zvýšené límce pomáhají potlačit turbulence v oblasti kol. Zadní části potom dominuje mocný karbonový difuzor, zakončený čtyřmi titanovými kanóny, ve kterých pracuje elektronicky ovládaná klapka pro redukci nebo naopak amplifikaci brutálního soundtracku z výfuku. V interiéru pak najdete „ušatá“ skořepinová sedadla a Alcantaru všude, kam se podíváte. Koberečky, palubní deska, středový tunel… je prostě všudypřítomná. A sluneční clony? Jo, uhádli jste. Na druhou stranu interiér stále nezaostává za zbytkem auta co se týká funkčnosti – má dokonce i šestibodové pásy a ochrannou klec, takže úplně jako v závodním autě.

Ovšem pokud byste rádi popíchli kamaráda, který si přávě objednal GT2 RS, měli byste si pospíšit. Vznikne pouhých 10 kusů a každý z nich ponese plaketku na přední kapotě.

autowebAUTOWEBaUtOwEb