Hlavní obsah

Kempování bez hranic: Outdoorový obytný přívěs Decamp Trekking X3 zvládne i výjezd do terénu

Foto: Jan Majurník

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když se řekne X3, tak si mnozí z vás vybaví středně velké SUV od mnichovské automobilky BMW. Nicméně toto označení nosí také obytný přívěs Decamp Trekking, jehož konstruktéři dosáhli toho, po čem mnoho nomádů tolik touží – nezávislosti a cestovní svobody. S naším parťákem jménem Peugeot 508 jsme se za X3 rozjeli tentokrát až do Českých Budějovic.

Článek

Decamp Trekking X3 sice není BMW, ale směle jej do sekce prémiových off-roadových karavanů můžeme zařadit. Jeho kvalita zpracování totiž odpovídá vyšší třídě, a to i přestože se tento přívěs rodí v Turecku.

Foto: Jan Majurník

Decamp Trekking X3 patří k tomu lepšímu, co se v Turecku vyrábí.

Základy brzděného přívěsu tvoří komponenty Knott/AL-KO, off-roadová kola, terénní pneu a volitelně nezávisle (!) zavěšené nápravy, navíc odpružené vinutými pružinami. Vozidlo tedy váží 1350 kg, přičemž jeho celková hmotnost činí 1500 Kg.

Co z toho vyplývá? Pro jeho provoz potřebujete už nějaké silnější auto, jelikož běžné malé vozy mu nebudou dostačovat jak legální nosností, tak vlastní silou. Ostatně právě proto jsme si pro náš seriál objevující nejrůznější v Česku prodávané bydlíky zvolili Peugeot 508 s dieselem 1,5 litru. Jednak má čtyřválcový motor sílu na tahaní a jednak nežere. A co víc, je to kombík, takže máme ještě k dobru objemný zavazadelník.

Foto: Jan Majurník

Karavan je zhotoven z hliníku a podpořen vícevrstvou izolací.

Za exteriérem karavanu zhotoveného z hliníku se ukrývá třívrstvá izolace, dřevěná vložka a semišový potah. Nechybí ani nástupní schůdek, markýza, okna se stínítky/moskytiérou chráněná mříží, diodové osvětlení, stabilizační nožičky nebo podjezdová zábrana.

Zvenčí najdete rovněž nádrž pro nezávislé topení, venkovní sprchu vybavitelnou bojlerem na vodu i paravánem, přídavné osvětlení ovládané dálkovým ovladačem, vodní přípojku, solární panely, úložné prostory, úchopná padla a klasickou přívěsovou přípojku. Jakmile do ní totiž karavan zapojíte, rozsvítí se jeho obrysová světla bez toho, aniž by bylo aktivní tažné vozidlo.

Foto: Jan Majurník

Exteriér je možné doplnit spoustou praktických prvků.

Celek je velmi kvalitně zpracován, hrany začištěné a materiál opracovaný i v místech, kam není běžně vidět. Jestliže máte předsudky k tureckým přívěsům, tak tady byste nepoznali, že jde o výrobek ze země milovníků čaje a smlouvání.

Foto: Jan Majurník

Celou záď můžete otevřít, což je perfektní pro větrání nebo romantické večery.

Luxusní vychytávkou jsou zadní dveře, které prostě otevřete celé, takže pokud potřebujete vyvětrat, je hotovo asi tak za pět sekund. V letních měsících si navíc vzniklý otvor zastíníte moskytiérou a můžete se kochat výhledem do přírody.

Dražší, ale kvalitní

Dovnitř se ovšem vstupuje bočními dveřmi, za nimiž vás hned vítá kuchyň, lednice s mrazákem, kuchyňská skříňka, dřez, vařič a poličky s textilními dvířky určené na lehčí předměty.

Foto: Jan Majurník

Hned u vstupu najdete kuchyňku s lednicí.

Ochuzeni nebudete ani o koupelnu s výsuvnou sprchou a buď kazetovým WC (kazeta se vyndává zvenčí), anebo s klasickým přenosným.

V režimu sezení si lze užívat prostoru jako pro kmenovou radu, přičemž nad hlavami budete mít další úložné skříňky s dvířky jištěnými plynovými vzpěrami. Vhod také přijde mobilní stolek, jejž lze v případě potřeby odsunout či demontovat.

Foto: Jan Majurník

Stolek má vlastní rameno, takže s ním lze manipulovat.

K tomu stejně dojde hned, jak sedící plac předěláte na spací, kdy se před vámi rozvine prostor 1,9 × 1,9 metru. Pozor, tím nekončíme, jelikož můžete ještě zvednout střešní stan a využít ležení o rozměrech 1,2 × 2 metru.

Střešní ležení lze taktéž zvednout a získat tím více prostoru nad hlavou, například na vaření, převlékaní anebo jiné indoorové aktivity.

Foto: Jan Majurník

Nahoře najdete další dvojlůžko.

Vnitřní osvětlení je diodové, najdeme tu řadu zásuvek na USB i 230 V, přičemž vše řídí přehledný ovládací panel umístěný hned u vstupu.

Decamp Trekking X3 stojí ve standardu od 679 000 Kč s DPH, nicméně lze si jej vylepšit natolik, že při cestování nebudete potřebovat kemp ani civilizaci. Obytný přívěs koupíte na platformě Karavanjede.cz, přičemž doba dodání činí cirka dva měsíce. Tento turecký přívěs vyšší třídy si pak lze osobně prohlédnout v Českých Budějovicích.

Hliníkový domeček na kolech je svou konstrukcí a kvalitou zpracování poměrně velkým překvapením. Navíc potěší možnost zvedací střechy i nezávisle zavěšených náprav, což se rovná vyššímu komfortu jak na cestách, tak mimo ně.

Potvrzuje se tak to, co se říká i o Číně. Také Turek je schopen vám vyrobit prakticky cokoli a jediné, na čem záleží, je cena. U X3 je vyšší, ale na kvalitě výsledného produktu to zkrátka poznáte.

Reklama

Načítám