Článek
Studie provedená společností carVertical zabývající se daty v automobilovém průmyslu (čerpá z cirka 900 databází) ukázala, že se aktivita na trhu s ojetými vozy během roku mění.
Vstupy nasbírané v roce 2024 odhalily, že si lidé na platformě carVertical nejméně automobilů kontrolovali v červnu (7,6 %), prosinci (7,8 %) a květnu (8 %).

Nadšeni do nákupu auta? Počkejte si na dvě výhodná období.
Zájem o auta naopak stoupá po zimě, kdy kupující hledají náhradu za svoje dosavadní vozidlo, ovšem s blížícím se létem aktivita zpomaluje. Podle carVetical lidé raději cestují nebo jsou venku.
Řada prodejců proto na léto zlevňuje starší vozy, ale nejsou jediní. Letní slevové akce jsou železným standardem i u prodejců nových vozidel. V létě tak máte podle carVertical největší šanci pořídit lepší auto za atraktivnější cenu, máte výhodnější vyjednávací pozici.
Další možností, jak levněji pořídit ojeté i nové auto, je konec roku. Obvykle kvůli výprodejům pro plnění plánů nebo čištění skladů. Firmy zase koncem roku potřebují koupit majetek kvůli daním nebo obnovit vozový park.

Nákupy koncem roku? U firem zcela běžná praxe.
Naopak nejvíce zájemci nakupují v říjnu, tehdy platforma zaznamenala 9,3 % ze všech kontrol. Dále jde o měsíce listopad (8,8 %) a září (8,7 %). Před zimou totiž řada kupujících spěchá na koupi, což vede ke zvýšené poptávce, a tudíž k vyšším cenám. Ani jaro není ideální, jelikož po zimě lidé mají chutě nakupovat a výhodnější vyjednávací pozice přejde na prodejce.
Nakonec se hodí připomenout, že se vyplatí si ojeté auto nechat před koupí zkontrolovat, ať už papírově (carVertical, Cebia) nebo i fyzicky (klidně mechanikem skrze Sauto.cz). Připomínáme také poslední zprávu sdružení SOVA varující před tím, že každé třetí ojeté auto prodané v Česku může být stočené.