Článek
Seat představil svůj koncept Tango před 16 lety, na frankfurtském autosalonu v roce 2001. Jeho vzhled vytvořil Walter de Silva, který je dnes mnohem známější než tehdy. Po odhalení se strhnul takový poprask, že se v automobilce vážně zabývali plány na sériovou výrobu. Prý se měl jmenovat Tanga (a když tak koukám na zadní partie, napadá mě proč), ale vedení koncernu se bálo, že je to příliš provokativní.
Auto mělo vyšší přední část a nízkou siluetu střechy a prý mělo naznačit tvary budoucí generace Ibizy. Ostatně si také vypůjčilo její podvozkovou platformu, jen dostalo zkrácený rozvor a zcela přepracovanou zadní nápravu. Stále tady byl pohon předních kol, které roztáčela přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 177 koní, jenž roadster dostala za 7 sekund na stovku a pak až na 235 km/h. Propojen byla s manuálním šestikvaltem. Některé komponenty ale měly svůj původ v soutěžním speciálu Córdoba WRC. Lehká karoserie byla z kompozitního plastu a seděla na trubkovém rámu, celkově to dalo dohromady jen 1150 kg.
Sportovní ladění se projevilo i v interiéru, který byl hodně jednoduchý. Výborně tvarovaná sedadla byla napevno spojena s rámem karoserie, aby řidič neměnil optimální těžiště auta. Pedály, volant a palubka se k nim přisunovali elektricky. Místo klasického kufru pak jsou za sedadly dvě schránky. Přední světlomety se natáčejí do zatáček, mlhovky tvoří LEDky a koncová světla zase optická vlákna schopná přizpůsobit intenzitu aktuálním světelným podmínkám.
Spekulace o sériové produkci podobného auta kolovaly ještě několik let po uvedení, ale nakonec se nikdy nenaplnily. Když byl Seat začleněn pod Audi, byl projekt zamítnut, protože by příliš ohrožoval model TT.