Článek
Po dlouhé době můžeme napsat, že se do automobilky dostává člověk, který má všech pět pohromadě. Ve Volkswagenu se rozhodli, že chtějí posunout sportovní řadu modelů R zase o kus dál a na pozici šéfa oddělení R a příslušenství přichází Jost Capito. Člověk, který stál za zrodem první generace Fordu Focus RS a za nejúspěšnější érou Fordu i Volkswagenu v rally. Teď bude mít na starosti vývoj dalších generací nejrychlejšího Volkswagenu Golf R! Možná se také dočkáme rozšíření sportovního příslušenství pro vozy značky Volkswagen.
Kariéra Josta Capita je hodně zajímavá. Poprvé se v motorsportu tento Němec objevil v roce 1985, kdy se začal podílet na vývoji výkonných motorů. O čtyři roky později se přesunul do koncernu Volkswagen Group, kde dostal práci u závodního oddělení automobilky Porsche. Nejvíce ho však proslavila Formule 1 a rally. V roce 1996 se Jost Capito dostal do týmu Sauber, hned poté přešel do Fordu, který v té době Sauberu dodával motory. U americko-německé automobilky dostal za úkol vývoj homologačního základu pro první WRC speciál. Pod jeho vedením vznikl úžasný Ford Focus RS mk I.
Úspěch s nejlepším hothatchem jej přesunul znovu do motorsportu, tentokrát však do nejvyšší ligy světové rally. S Fordem získal dva světové tituly WRC. Po třech letech se vrátil zpátky do automobilky Volkswagen, aby zajistil naprostou dominanci značky s modelem Polo WRC a výsledkem byly tři tituly mistra světa v jezdcích i značkách. V polovině roku 2016 přešel do automobilky McLaren, kde dostal na starosti řízení závodního oddělení a týmu Formule 1. Návrat do Volkswagenu je trošku překvapením, ale my jsme za něj rádi, protože to slibuje hravější, zábavnější a lepší hothatch od VW. Jost Capito má dokonalý tah na branku.